شناسهٔ خبر: 66552930 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک

کرمان_سرپرست انتظامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به کشف کلاهبرداری ۸ میلیارد ریالی از طریق لینک جعلی کالابرگ الکترونیک از همگان خواست مراقب کلاهبرداری‌های ارسال پیامک با لینک‌های جعلی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از مهر، سرهنگ علی کریمی، صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: با مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۸ میلیارد ریال از حساب این فرد و بررسی‌های پلیس فتا مشخص شد کلاهبرداران سایبری که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند در این مورد هم نقش داشته‌اند.

وی افزود: در این پرونده شاکی که پیگیر اخبار اختصاص خرید کالابرگ الکترونیکی بوده است غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی پس از دریافت یک پیامک و باز کردن لینک آلوده آن با برداشت غیرمنتظره ۸ میلیارد ریال از حسابش مواجه می‌شود.

سرپرست انتظامی عنبرآباد تصریح کرد: در این راستا با پیگیری‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا حسابی که این مبلغ به آن واریز شده مسدود و ضمن بازگشت وجه به حساب مالباخته پرونده جهت بررسی‌های بعدی و دستگیری عامل کلاهبرداری به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ کریمی، افزود: از همگان می‌خواهیم از باز کردن لینک‌های الحاقی به پیامک‌های مشکوک و با منابع ناشناس خودداری کنند.

 

نظر شما