شناسهٔ خبر: 66552367 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در دهمین جشنواره علم و فناوری استان مرکزی؛

تمدن سازی انقلاب اسلامی در گرو دستیابی به اقتدار علمی

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه بسیج بدون پرچم هرجا لازم باشد برای حل مسئله کشور و انقلاب حضور خواهد داشت، گفت: اگر علم داشته باشیم، قدرت خواهیم داشت و آنگاه می‌توانیم تمدن سازی را تحقق ببخشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ روح‌الله رضوی‌نژاد، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور  پیش از ظهر امروز در دهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری استان مرکزی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اراک برگزار شد،  دو عملیات «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» را بیانگر تغییر موازنه قدرت دانست و گفت: هیمنه پوشالی و قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی با اجرای این عملیات‌ها در جهان شکسته شد.

وی نسل کشی رژیم صهیونیستی را نشان دستپاچگی دانست و افزود: رژیم اشغالگر برای ترمیم شکست خود تاکنون ۳۴ هزار ۷۸۹ نفر را در غزه به شهادت رسانده و بار دیگر ماهیت مدعیان دروغین حقوق بشر و حامی آزادی را نمایان ساخته است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، ترویج گفتمان انقلاب و مقاومت را نتیجه عملیات «وعده صادق» دانست و تصریح کرد: اتفاقاتی که بعد از این عملیات و در پی اعتراض به ظلم رژیم صهیونیستی در جهان و دانشگاه‌های آمریکا شکل گرفته است نشان از این دارد که امروز گفتمان انقلاب و مقاومت در جهان طنین انداز شده است.

رضوی‌نژاد با اشاره به پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: نباید فراموش کنیم که طی این ۵ دهه از کجا به کجا رسیده‌ایم؛ روزی دشمنان این انقلاب ما را تحریم می‌کردند و هیچ کشوری اجازه نداشت هیچ امکاناتی را در اختیار ما قرار دهد ولی امروز شاهد پیشرفت و رشد کشور در عرصه‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه آرمان ما تمدن سازی است، تصریح کرد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به قدرت داریم و برای کسب قدرت باید در حوزه علمی سرآمد باشیم. 

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به سخنان رهبری در تاکید بر علم و دانش تصریح کرد: اگر علم داشته باشیم، قدرت خواهیم داشت و آنگاه می‌توانیم تمدن سازی را تحقق ببخشیم. برای رقم خوردن این اتفاق باید رسیدن به مرجعیت علمی به باور تبدیل شود و جهاد علمی رقم بخورد.

رضوی‌نژاد ادامه داد: براساس سخنان رهبری معظم، هر کجا کار را به دست مردم سپردیم به نتیجه رسیدیم که هشت سال دفاع مقدس نمونه خوبی برای جهاد و مردمی سازی است.

وی با بیان اینکه بسیج بدون پرچم هرجا لازم باشد برای حل مسئله کشور و انقلاب حضور خواهد داشت، افزود: باید ظرفیت ها را شناسایی کرده و با احصا اولویت‌های استان، با هم‌افزایی تمامی ارگان‌ها در جهت حل آن مسائل گام برداشته و تحولات خوبی را در کشور و استان داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور پشتوانه مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: حرکت مردمی معجزه انقلاب اسلامی است؛ جنگ سخت‌ترین کار در دنیاست ولی همین مردم با حضورشان باعث پیروزی کشور شدند لذا بایستی بستر حضور مردم در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

رضوی‌نژاد تاکید کرد: لازمه قدرت علم است، مرجعیت علمی با جهاد علمی اتفاق خواهد افتاد؛ تمامی اتفاقات در کشور که به سرانجام رسیده نتیجه شبکه‌های تخصصی مردمی است؛ اقشار مختلف بسیج مردمی تفکر، فرهنگ و گفتمان بسیج را دارند و اگر بتوانیم این اقشار را ساماندهی کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

تمدن سازی انقلاب اسلامی در گرو دستیابی به اقتدار علمی

دانش‌بنیان کردن تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی نیز در این جشنواره با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند «علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است» و دو رکن و پایه را برای تحقق آن در نظر گرفتند یکی اقتصاد مردمی و دیگری اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی افزود: این دو رکن کلید اصلی رفع مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف بوده و طبیعی است که گروهی باید پرچم را به دست بگیرند و به قله برسانند.  

استاندار مرکزی با تاکید بر داشتن بصیرت گفت: اینکه منتظر فرمان رهبری بمانیم و هر چه را ایشان فرمودند اجرا کنیم می‌شود ولایتمداری و فرمانبرداری؛ بصیرت این است که نسبت به رهنمودها و دستورات رهبر معظم انقلاب و شرایط و مشکلات موجود در کشور تصمیم مهم، درست و کارساز را بگیرم و کارها را پیش ببریم.

مخلص‌الائمه بسیج را معجزه بنیانگذار کبیر انقلاب و از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: بسیج در همه عرصه‌ها پیش‌رو بوده و همواره پرچم توسعه کشور را به دست داشته است؛ بسیجیان هستند که در حوزه علم و فناوری نیز می‌توانند مشکلات را برطرف و گره‌گشای مشکلات باشند.

وی اقتصاد نفتی را پاشنه اقتصاد کشور دانست و گفت: دانش‌بنیان کردن تولید، کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است لذا بایستی برای پیشرفت علم و فناوری در استان و کشور کمترین زمان را طی کنیم تا به قله‌ای که رهبر معظم انقلاب در بیانات خود فرمودند برسیم.

بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو و پیش برنده است

علی رحیمی مسئول بسیج علمی، پژوهش و فناوری سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این جشنواره با تاکید بر اینکه بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو و پیش برنده است، گفت: بسیج در همه عرصه‌ها از جمله محرومیت‌زدایی، تأمین امنیت، علم و فناوری و... نقش محوری و اساسی دارد.

وی با تاکید بر اینکه جهادگران علم و فناوری در عرصه توسعه علمی و پژوهش کشور تلاش دارند، افزود: رسالت اصلی بسیج علمی به کارگیری ظرفیت‌های علمی بسیج در راستای حل نیازهای اولویت دار و کسب مرجعیت علمی است.

رحیمی به بخشی از اقدامات بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی ۱۳ مرکز رشد با همکاری دانشگاه‌های استان در حوزه فناوری، سازماندهی ۲۷۰ نفر از اساتید دانشگاه در قالب خانه نخبگانی، ساماندهی ۵۰ تیم دانشجویی با هدف به کارگیری در طرح‌های مهم ملی و استانی، برگزاری بیش از ۲۱۰ جلسه با دانش بنیان‌ها و.. تنها بخشی از اقدامات انجام شده در بسیج علمی استان مرکزی است.

وی تعداد طرح‌های ارسالی به جشنواره را ۱۶۸ مورد اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد  ۶۸ طرح در کمیته‌های علمی ارزیابی و در نهایت ۷ طرح به عنوان طرح‌های برتر دهمین جشنواره علم و فناوری استان شناخته شدند.

انتهای پیام/

 

نظر شما