شناسهٔ خبر: 66551886 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ایستادگی دختران آرمانی برای استقلال و عزت ایران

گردهمایی «دختران آرمانی» به مناسبت روز دختر با حضور رئیس جمهور برگزار شد تا اعلام کنند پای استقلال و عزت ایران ایستاده‌اند.

صاحب‌خبر -

«دختران آرمانی»؛ دختران تا ابد ایرانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم جشن گرامیداشت روز دختر با عنوان «دختران آرمانی» صبح چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، استاندار و شهردار تهران و جمعی از مسئولان در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد.

در این مراسم، دختران مدارس ۲۲ گانه تهران به عنوان نماینده دختران سراسر کشور حضور یافتند. دخترانی که پر از شور، عشق، شادی، آزادی، غرور و ایمان بودند و قلبشان برای میهن می‌تپد. دخترانی که با شنیدن نوای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، پرچم‌های یکرنگ خود را به نشانه اتحاد برافراشتند.  

در بخشی از این مراسم گروه سرود «دختران احسان» به اجرای سرود پرداختند، همچنین با مولودی‌خوانی دو نفر از مداحان، سرود «فرمانده سلام» را همخوانی کردند و شعار «حیدر، حیدر» سردادند.

«دختران آرمانی»؛ دختران تا ابد ایران

گروه سرود دیگری، «من دختر ایرانم» را اجرا کردند و از ورزشگاه ۱۲ هزار نفری به آستان حضرت معصومه(س) سلام و ادای احترام کردند.

اینجا ایران است، دختران نجیب و آرمانی‌اش هزاران امید و انگیزه دارند تا آینده و فردای ایران اسلامی را بسازند، دختران آرمانی برای تا ابد ایران.  

«دختران آرمانی»؛ دختران تا ابد ایران

اینجا ایران است، ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی؛ تعدادی از دختران با عکس پدر شهیدشان آمده بودند تا بگویند راه پدرشان و تمام شهدای انقلاب را که برای آزادی و سربلندی کشورمان جنگیدند را با سعی و تلاش علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری و ... ادامه خواهند داد.  

اینجا ایران است و هزاران دختر، یاد دختر کاپشن صورتی را نیز گرامی داشتند.  

«دختران آرمانی»؛ دختران تا ابد ایران

رئیس جمهور کشورمان نیز با حضور در این مراسم خطاب به دختران گفت: شما معلمان و استادان دانشگاه و صاحبان اندیشه فردا برای جامعه و آینده‌سازان کشور هستید. شما دختران سرمایه بزرگ برای خانواده، شهر استان و کشور هستید و ما قدر شما را می‌دانیم.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: شما هدیه‌های الهی هستید و ما به شما به عنوان هدیه‌های گرانقدر پروردگار نگاه می‌کنیم. ما نه نگاه مغرب زمین را در مورد زن و دختر قبول داریم که یک نگاه ابزاری است و نه آن نگاهی که می‌خواهد زن را از جامعه و نقش‌آفرینی جدا کند. دختران ما می‌توانند همسران و مادران ارزشمندی باشند و هم می‌توانند در عرصه اجتماع نقش‌آفرینی کنند.

گزارش تصویری جشن بزرگ «دختران آرمانی»

انتهای پیام

نظر شما