شناسهٔ خبر: 66550211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جذب فارغ التحصیلان دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) در داروسازی اکسیر 

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره) گفت: دانشجویان و فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی در شرکت داروسازی اکسیر جذب می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمدرضا مظاهری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش عالی استان در دانشگاه آیت الله بروجردی(ره) اظهار کرد: اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان یکی از جنبه‌های مهمی است که دانشگاه به آن توجه ویژه ای دارد و در این راستا با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی منطقه و شهرستان مکاتباتی در حال انجام است.

وی افزود: در یک گام مهم و موثر بین دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی(ره) با شرکت داروسازی اکسیر تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص بسته شده و این تفاهم نامه برنامه‌ای جامع برای جذب دانشجویان و فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی و شرکت اکسیر و همکاری‎ های بین این این واحد تولیدی و دانشگاه است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: در این راستا سالانه ۲۰ دانشجو و فارغ التحصیل در رشته‎ های شیمی، برق، مکانیک، کامپیوتر و دیگر رشته‎ های مورد نیاز اکسیر جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه، همکاری‌های دوجانبه پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه و شرکت اکسیر تقویت خواهد شد.
مظاهری یادآور شد: استفاده از اساتید برجسته دانشگاه در پروژه‌های تحقیقاتی نیاز محور شرکت اکسیر منجر به رفع نیازهای فنی این واحد تولیدی دارو با رویکرد تحقیق و توسعه خواهد بود.

طرح هدفمند تحول آموزش عالی در وزارت علوم دنبال می شود

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری گفت: ما در وزارت علوم مشغول طرح تحول هستیم که یک طرح جامع دولت سیزدهم است و 10 محور برای این طرح تعریف شده است.

علیرضا نورپور ادامه داد: دراین طرح هر وزارتخانه به فراخور ظرفیتش اهدافی را برای خود تعریف کرده و در همین راستا 10 محور تعریف شده است که قالب این 10محور پیرامون گسترش طرح هدفمند آموزش عالی است.

وی با اشاره به اینکه گسترش آموزش عالی باید هدفمند باشد گفت: ما باید از همه ظرفیت های شهرستان و استان برای تحقق این محور های آموزش عالی استفاده کنیم.

نورپور یادآور شد: عدم توجه به آموزش معضلاتی را ایجاد کرده است از جمله وجود ظرفیت های خالی در دانشگاه ها ، موضوعی بحرانی است و با این وجود، جامعه هدف ما، آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله فواید طرح تحول آموزش عالی را اشتغال آفرینی عنوان کرد و افزود: این مزیت باعث افزایش استقبال مخاطبین کارشناسی ارشد می‌شود.

دانشگاه آیت‌الله بروجردی در سال ۸۵ تاسیس شد و هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر عضو هیات علمی، ۱۰۰ کارمند و بیش از پنج هزار و ۱۰۰ دانشجو دارد که از این تعداد چهار هزار و ۱۵۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۹۵۰ نفر هم در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما