شناسهٔ خبر: 66548255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۱۳ کیلومتر شبکه فاضلاب در خراسان شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزار و ۱۲۳ متر خط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب سال گذشته در استان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

رضا عطایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: چهار هزار و ۷۳۱ انشعاب جدید فاضلاب نیز در شهرها و روستاهای خراسان شمالی در این بازه زمانی نصب شده است.

وی افزود: اکنون ۸۹ هزار و ۴۱۸ مشترک فاضلاب شهری و روستایی در خراسان شمالی وجود دارد که ۲۶.۷ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

به گفته عطایی؛ تاکنون ۶۲۶ هزار و ۷۸۰ متر خط انتقال و شبکه فاضلاب در خراسان شمالی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هدف ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست اجرا می شود و این مهم در بسیاری از شهرهای استان عملیاتی شده است.

وی در خصوص شستشو و لایروبی خطوط انتقال و شبکه جمع آوری فاضلاب نیز گفت: بیش از ۳۵۳ کیلومتر از خطوط اصلی و فرعی شبکه فاضلاب استان سال گذشته شستشو و لایروبی شده است.

عطایی افزود: همچنین ۱۱۰ عدد دریچه فاضلاب بر روی منهول ها (آدم روها) نصب و ۷۹۷ مورد رفع انسداد شبکه فاضلاب نیز در استان انجام شده است.

اکنون چهار شهر بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه و سه روستای اسلام آباد، طبر و تازه قلعه در خراسان شمالی از خدمات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهره مند هستند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.

نظر شما