شناسهٔ خبر: 66546659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گلستانی‌ها ۶۵۰۰ فقره قر ارداد خودمالکی مسکن منعقد کردند

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان با اشاره به مشقت‌های تامین زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در این استان گفت: تاکنون قرارداد ساخت مسکن به روش خودمالکی ۶۵۰۰ نفر از اهالی گلستان نهایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تا کنون درخواست ۱۸ هزار و ۴۵۳ واحد مسکونی ثبت و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ قرارداد خودمالکی در سطح استان منعقد شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات نهضت ملی مسکن در مرکز استان ۳۵۰ میلیون و در باقی شهرستان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان است؛ افزود: تسهیلات خودمالکی این طرح مرحله به مرحله و بر اساس پیشرفت فیزیکی به خودمالکان پرداخت می‌شود.

حسینی با اشاره به شعار سال به هم افزایی و مشارکت مردم استان در تولید بیشتر مسکن تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکل کمبود اراضی دولتی و ملی با قابلیت تولید مسکن در استان‌های شمالی، احداث مسکن به صورت خودمالکی اثر مناسبی بر پیشروی طرح نهضت ملی مسکن خواهد گذاشت.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان هم گفت: با توجه به اهتمام شهرداری‌های استان گلستان به بسته‌های تشویقی بازآفرینی شهری و صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

وی گفت: نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده با هدف کاهش مخاطرات و تامین مسکن ایمن انجام می‌شود.

حسینی افزود: با تائید شورای شهر، شهرداری‌ها می‌توانند تا ۱۰۰ درصد اخذ عوارض پروانه و تراکم ساخت در بافت‌های فرسوده را تخفیف دهند و معادل آن را از دولت دریافت کنند.

وی ادامه داد: تا کنون در استان گلستان شهرداری‌های هفت شهر گرگان، آق قلا، دلند، مینودشت، علی آباد کتول، دوزین و نوده خاندوز نسبت به تخفیف رایگان پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهری اهتمام داشته اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در همین راستا بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی نیز از جانب وزارت راه و شهرسازی برای ارتقا کیفیت زندگی در محلات هدف بازآفرینی ابلاغ شده که با همکاری شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه این مشوق‌ها موجب رونق ساخت مسکن در بافت فرسوده می‌شود، گفت: با صدور رایگان پروانه ساخت، قیمت ساخت مسکن در محلات هدف بازآفرینی کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: تخصیص تسهیلات یکی دیگر از این مشوق‌ها است و برای ساخت مسکن‌هایی که پروانه ساختمانی داشته باشند ارائه می‌شود.

حسینی گفت: سال گذشته بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

برچسب‌ها:

نظر شما