شناسهٔ خبر: 66546460 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل‌های جامعه کارگری در دولت سیزدهم

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل‌های جامعه کارگری در دولت سیزدهم گفت: تا پیش از آغاز دولت سیزدهم ۶۰۰ تشکل وجود داشت، اما در حال حاضر این تعداد به ۷۸۰ تشکل رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میثم مداحی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در نشست صمیمانه استاندار با تشکل‌های کارگری استان اصفهان اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار بیمه‌شده تأمین اجتماعی با احتساب جامعه کارگری در استان اصفهان حضور دارند که ۸۰۰ هزار بیمه‌شده اجباری و سایرین مستمری بگیر و مشاغل آزاد هستند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در سال جاری انجام شد، اقدام در خصوص سیاست‌های اعلامی و شعار سال مقام معظم رهبری با تاکید بر مشارکت مردم بوده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای استقرار خود این امر یعنی مشارکت مردم در تولید را سرلوحه کار خود قرار داد و بر همین اساس توسعه تشکل‌ها را یکی از وظایف خود قرار دادیم، به‌طوری که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا پیش از شروع دولت سیزدهم ۶۰۰ تشکل وجود داشت، اما در حال حاضر این تعداد به ۷۸۰ تشکل رسیده است و این تعداد ۳۰ درصد در این دولت افزایش یافته است.

مداحی تاکید کرد: تشکل‌ها را بیش از پیش باید توسعه دهیم، چون اعتقاد داریم تشکل‌ها زنجیره واسط بین دولت و جامعه کارگری و تصمیم‌ساز برای مجموعه حکمرانی هستند و مشارکت تشکل‌ها در سطح استان و ملی دغدغه امروز ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: در تنظیم روابط کار ۴۹ شعبه تشخیص و ۳۱ شعبه حل اختلاف در استان وجود دارد که در این مسیر تشکل‌ها حضور فعال دارند، به‌طوری که روزانه ۲۶۰ نفر از تشکل‌ها در ادارات ما همچون کارمندان حضور دارند و در جلسات ما شرکت می‌کنند، مشارکت در بهبود روابط کار به حداکثر خود رسیده است و با حمایت‌های استاندار قصد داریم آن را بهتر کنیم.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر لزوم نوآوری در این راه همچون سایر اصناف گفت: اگر دانش حقوقی مراجع حل اختلاف را داریم، کاهش رسیدگی در دعاوی را خواهیم داشت و این امر هزینه مالی و زمانی برای دولت و جامعه کارگری را کاهش و به‌تبع آن انگیزه کار و تولید را کاهش می‌دهد.

مداحی با تاکید بر اینکه باید به صورت ملی داوری در بین تشکل‌ها ایجاد کنیم، ابراز کرد: در خصوص مشارکت در سطح ملی هم حضور نماینده تشکل‌ها برای تعیین حداقل دستمزد هر سال انجام می‌شود و برای ما افتخار است که نماینده همه تشکل‌ها از استان اصفهان انتخاب شده و پیگیر امور جامعه کارگری است.

وی در خصوص برنامه‌های این اداره کل به مناسبت روز کارگر یادآور شد: جشنواره تجلیل از کارگران نخبه، دیدار با رهبر معظم انقلاب، دیدار با ائمه جمعه و جماعات از جمله برنامه‌های ویژه این مناسبت بوده است و امیدواریم به تمام درخواست‌های انجام شده کارگران از جمله مشکلات مربوط به بحث درمان، امنیت شغلی کارگران با اصلاح قانونی و زیرسامانه‌ها و قراردادها رسیدگی شود.

نظر شما