شناسهٔ خبر: 66546430 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

همکاری غول‌های فناوری با صهیونیست‌های‌جنایتکار‌ را بررسی کرده‌ایم

عملیات پاک کردن رد خون

غزه همچنان زیر آتش جنایت صهیونیست‌ها می‌سوزد. هر روز تعداد شهدا بیشتر و سکوت مدعیان حقوق بشر سنگین‌تر می‌شود‌. تاکنون بیش از ۴۰هزار زن، بچه، پیر و جوان قربانی جنایت‌ صهیونیست‌ها شده‌اند. رژیم غاصب صهیونیستی همچنان در میان سکوت مجامع بین‌المللی در حال نسل‌کشی فلسطینیان است.

صاحب‌خبر -
 
هرچند مجامع بین‌المللی در سکوت نظاره‌گر حجم بالای کشتار و به شهادت رساندن انسان‌های بی‌گناه هستند اما مردم مدت‌‌هاست فضای سکوت را شکسته‌اند و در حال اعتراض‌های گسترده به جنایت‌های غیرانسانی صهیونیست‌ها هستند‌؛ از اعتراض گسترده دانشجویان در آمریکا گرفته تا تجمعات بی‌شمار در سراسر دنیا. گوگل، آوریل اعلام کرد، ۲۸ کارمند خود را به‌دلیل اعتراض به پروژه نیمبوس اخراج کرده که قراردادی ۱.۲میلیارد دلاری و به‌طور مشترک به وسیله دو شرکت غول فناوری گوگل و آمازون برای ارائه خدمات ابری به رژیم صهیونیستی منعقد شده است. 

شاید یکی از مهم‌ترین اعتراض‌ها، اعتراض کارکنان شرکت گوگل در قالب کمپین «هیچ فناوری‌ای برای آپارتاید» باشد‌؛ اعتراض به انعقاد و مفاد قرار داد نیمبوس، میان گوگل و رژیم صهیونیستی که از همان زمان انعقاد قرارداد آغاز شد، همچنان ادامه دارد و سبب اخراج گروهی کارکنان گوگل شده‌؛ موضوعی که هر بار خبرساز می‌شود و اعتبار این شرکت فناوری اطلاعات را به‌شدت زیر سؤال برده است. گروهی از کارکنان شرکت فناوری گوگل شکایتی را به هیأت کارگری مربوط در آمریکا ارائه و اعلام کردند، این شرکت نزدیک به ۵۰کارمند خود را به‌دلیل اعتراض به قرارداد غیرقانونی با رژیم صهیونیستی اخراج کرده است. این اخراج بدون مقاومت شرکت گوگل به پروژه نیمبوس نسبت داده می‌شود، زیرا به دنبال سرپوش گذاشتن 
بر محتوای سیاه قرارداد یادشده است. 
 
ادعای گوگل
کارکنان معترض می‌گویند، دلیل اعتراض‌شان حمایت گوگل و آمازون از توسعه ابزارهای نظامی رژیم صهیونیستی است اما گوگل ادعا می‌کند پروژه، ارتباطی با کارهای نظامی، تسلیحات و سرویس‌های اطلاعاتی ندارد.این در حالی است که مونتس، کارمند سابق گوگل گفت: گوگل با اخراج گروهی کارکنان معترض سعی در سرکوب و سازماندهی اعتراض‌ها دارد و این پیام را به نیروهای خود فرستاد تا بدانند مخالفت را تحمل نمی‌کنند. اما پشت پرده نیمبوس و دلیل اعتراض به آن چیست؟ چرا کارکنان گوگل ‌باید به چنین قراردادی واکنش نشان دهند؟ باید عنوان کرد، قرارداد تازه گوگل با رژیم صهیونیستی غیراخلاقی و نگران کننده است، زیرا غول‌های فناوری مانند گوگل و آمازون در حال تبدیل شدن به شرکای نظارت دیجیتال رژیم صهیونیستی و به‌دنبال سرکوب دیدگاه‌های طرفدار فلسطین به صورت آنلاین هستند. در واقع قرار است گوگل با رصد و احساس خوانی افراد به کمک جنایت‌ها و کشتار فلسطین بیاید. 

پشت پرده نیمبوس
پروژه نیمبوس قراردادی ۱.۲میلیارد دلاری سامانه محاسبات ابری است که به وسیله گوگل و آمازون ساخته شده و به رژیم صهیونیستی و ارتش آن کمک می‌کند تا با بهره‌‌گیری از هوش مصنوعی ابعاد جنایت‌های خود را گسترده‌تر کند. عنوان می‌شود این پروژه تشخیص چهره، دسته‌بندی خودکار تصاویر، ردیابی اشیا و حتی تجزیه و تحلیل احساسات دارد و مدعی داشتن قابلیت ارزیابی محتوای احساسی تصاویر، گفتار و نوشتار است. آریل کورن، ۲۸ساله و یکی از کارمندان گوگل که این شرکت را ترک کرده بود، گفت: این شرکت از سوءاستفاده سیستمی فلسطینیان سود می‌برد. وی افزود: به گوگل پیوستم تا فناوری‌هایی را که جوامع گرد هم می‌آورند و زندگی مردم را بهبود می‌بخشند، ترویج کنم‌؛ نه خدمت به رژیم صهیونیستی که طبق اعلام دو سازمان برجسته حقوق بشری جهان در ارتکاب جنایت آپارتاید دست دارد. گوگل ادعا می‌کند از هوش مصنوعی برای آسیب رساندن به مردم، ساخت سلاح یا نظارت برخلاف قوانین بین‌المللی استفاده نمی‌کند. پروژه نیمبوس را می‌توان نمود عینی سوءاستفاده غول‌های فناوری جهان نظیر گوگل و آمازون از اطلاعات و داده‌های جهانی همسو با کمک به رژیم‌ صهیونیستی دانست که هدف اصلی آن مجهز کردن ارتش این رژیم به فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی است. انتشاراسناد ومدارکی دال بر همکاری شرکت‌های مطرح آمازون و گوگل با رژیم صهیونیستی برای تجهیز ارتش ودستگاه‌های امنیتی این رژیم به فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی جنجال‌های زیادی به پا کرده است.
 
بیرون زدن دم خروس گوگل
کارکنان معترض می‌گویند پروژه نیمبوس از توسعه ابزارهای نظامی رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند اما گوگل مدعی است نیمبوس برای کاری بسیار حساس، محرمانه یا نظامی مرتبط با سلاح‌ها یا سرویس‌های اطلاعاتی، منعقد نشده است. با وجود این، دم خروس گوگل با اخراج گروهی کارکنان معترضش بیرون زده و به شاهدی همچون دم روباه نیاز ندارد. زلدا مونتس، کارمند سابق و دستگیرشده گوگل در جریان اعتراض علیه پروژه نیمبوس در بیانیه کمپین «هیچ فناوری‌ای برای آپارتاید» گفت: گوگل در تلاش است در کارکنان ترس ایجاد کند. کارکنان عضو این کمپین خواستار برگشت به سر کار خود، دریافت حقوق معوقه و صدور بیانیه از سوی گوگل هستند که حقوق کارکنان برای ایجاد تشکیلات را نقض نخواهد کرد. اعتراض کارکنان گوگل و اخراج گروهی ادامه دارد و همچنان فلسطین مظلوم است که میان کینه و نسل‌کشی جنایتکار گرفتار شده و غول‌های فناوری نیز فقط برای دلارهای رژیم صهیونیستی همدست جانی شده‌اند و حتی به کارکنان خود رحم نمی‌کنند. حال چگونه می‌توان توقع داشت تصویر اشک کودک فلسطینی در آغوش مادر شهیدش را منتشر کند‌؛ دیگر نمی‌توان روی گوگل برای انتشار اخبار صحیح، حساب باز کرد. به نظر می‌‌آید مجامع حقوق بشری باید تدبیری درست و روشن‌بینانه برای این وضع ناخوشایند بیندیشند.

اسناد نفوذ رژیم صهیونیستی  در گوگل
فارغ از اعتراض کارکنان گوگل در همکاری این شرکت با رژیم اشغالگر اسرائیل، کمک به تجهیز ارتش جنایتکار صهیونیستی و انتشار اسناد و مدارکی دال بر ناخوشایند بودن هدف این پروژه ، باید عنوان کرد انعقاد قرارداد گوگل با رژیم صهیونیستی نکته و نگرانی اساسی به دنبال دارد و آن این‌که رژیم صهیونیستی می‌تواند به کمک لابی‌ها و منابع مالی حامیان خود از قدرت نفوذ و تأثیرگذاری قابل توجهی بر دستورکارهای شرکت‌های فناوری بزرگ نظیر گوگل برخوردار باشد. این موضوع به خودی خود، نگرانی عظیم کارکنان گوگل در اعتراضات پی‌درپی و بی‌توجهی گوگل و اخراج کارکنان را نشان می‌دهد، چه رسد به ادامه ماجرا و اهداف شومی که در پشت پرده پروژه سیاه وجود دارد. 

نظر شما