شناسهٔ خبر: 66545125 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی

تخصیص ۳۰ میلیارد ریال به بهسازی یادمان شهدای خراسان رضوی

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دور نخست سفر رییس‌جمهور و هیات دولت برای بهسازی ۳۰ یادمان شهدای گمنام این استان در سال گذشته تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد ، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفلی زاده در نشست بررسی احداث نخستین پردیس معراج شهدای کشور اظهار کرد: اعتبار مزبور به طور کامل محقق شده است و به هر یک از یادمان شهدای گمنام استان خراسان رضوی از محل این اعتبار یک میلیارد ریال تخصیص یافت.

وی ادامه داد: بیش از ۳۵۰ پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس تاکنون در ۱۴۲ نقطه استان خراسان رضوی تدفین شدند و روند احداث یادمان شهدای گمنام از سال گذشته شتاب بهتری گرفته استَ، بطوریکه بیش از ۲۵ یادمان در این مدت تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی توجه خاص دولت سیزدهم به تکمیل و بهسازی یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: به دلیل محدودیت در تامین پیکر شهدای گمنام و از طرفی کم کاری برخی از شهرستانها برای احداث این یادمانها، شرایط برای تامین پیکر این شهدا در سال جاری سخت گیرانه‌تر شده است.

وی تصریح کرد: برخی از شهرها برای تامین و تشییع پیکر شهدای گمنام پیگیریهای خوبی انجام می دادند ولی بعد از تدفین شهدا برای احداث یادمان شهدا کم کاری و سهل انگاری می کردند، لذا شرایط و مقررات محدودتر شده است.

یوسفعلی زاده افزود: یکی از مقررات آن است که مناطق و شهرهایی که متقاضی تدفین شهدای گمنام هستند باید حداقل ۷۰ درصد یادمان را از قبل آماده کرده باشند و بعد با انتقال و تدفین پیکر به آن مناطق موافقت می شود.

وی گفت: یادمان شهدای گمنام در ۱۷ منطقه خراسان رضوی پارسال ساخته شد، ۷۰ منطقه در شهرستانهای این استان متقاضی تدفین پیکر این شهدا هستند.

پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خراسان رضوی اضافه کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مشهد در زمینی به وسعت ۱۷ هزار متر مربع احداث شده و تاکنون هفت هزار متر مربع احداث و با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی در حال اجرا است.

وی اعلام کرد: بعد از تکمیل روند احداث بناهای این طرح ، محتوا سازی و تامین تجهیزات مورد نیاز آن انجام می شود.

یوسفعلی زاده عنوان کرد: احداث نخستین پردیس معراج شهدای کشور در گناباد با توجه به نقش مهم گنابادیها و از جمله شهیدان دوستدار در فعالیتهای معراج شهدا دفاع مقدس در دستور کار قرار داشته ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

در جلسه ای با حضور مسئولان بخش های مختلف گناباد مقرر شد که احداث پردیس معراج شهدا جزو اولویت های اجرایی شهرستان قرار گیرد.

از مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ رزمنده گنابادی در دوران دفاع مقدس، یک هزار و ۲۵۰ نفر جانباز و ۳۵۷ نفر به فیض شهادت نایل شدند و از ۱۴ رزمنده مدافع حرم این شهرستان ۲ نفر شهید و ۲ نفر جانباز شدند.

 

نظر شما