شناسهٔ خبر: 66543560 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پذیرش ۵۷ مقاله در نهمین کنفرانس ملی مکانیک سنگ ایران

دبیر اجرایی نهمین کنفرانس ملی مکانیک سنگ ایران از پذیرش ۵۷ مقاله در این کنفرانس خبر داد و گفت: امیدواریم این کنفرانس بتواند زمینه بیشتر دامنه خدمات مکانیک سنگ و به طور خاص در صنعت معدن، عمران، نفت و مخازن ذخیره سازی زیردریایی را فراهم سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین سالاری راد در نهمین کنفرانس ملی مکانیک سنگ ایران اظهار کرد: هم افزایی علمی و تخصصی مهندسین معدن و عمران، اساتید، متخصصان و دانشجویان در گستره علم مکانیک سنگ و در اجرای پروژه ها و فعالیت های مهندسی عمرانی موجب چشم گیرترین پیشرفت ها در دهه های اخیر در کشور شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: این کنفرانس با بهره گیری  و حمایت های انجمن مکانیک سنگ ایران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه های صنعتی، شرکت همایش صنعت، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین تعداد زیادی از شرکت های خصوصی و دولتی که با افتخار علامت رسمی آنها در پوستر و سایت کنفرانس درج شده است، برگزار شد.

دبیر اجرایی نهمین کنفرانس ملی مکانیک سنگ ایران خاطر نشان کرد: به امید اینکه حاصل این کنفرانس بتواند زمینه بیشتر دامنه خدمات مکانیک سنگ و به طور خاص در صنعت معدن، عمران، نفت و مخازن ذخیره سازی زیردریایی را فراهم سازد.

سالاری راد تاکید کرد: از مجموع تعداد زیادی مقالات زیادی که دریافت شد پس از داوری ۵۷ مقاله را پذیرفتیم که در سالن های فرعی شامل ۳۲ سخنرانی و ۲۷ پوستر ارائه خواهد بود.
وی یادآور شد: نمایشگاه صنایع و شرکت های مرتبط با فعالیت های مهندسی معدنی، عمرانی و سد در مجموعه نمایشگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شده است که با حضور مسئولان دانشگاه افتتاح خواهد شد.

سالاری راد تاکید کرد: پنل تخصصی با عنوان خودکفایی در ابزار دقیق و پروژه های عمرانی و معدنی، توانمندی‌ها و چالش‌ها با حضور اساتید و متخصصین صنعت ساخت ابزار دقیق متخصصین کاربردی آن با اهداف تعریف شده تشکیل می شود. امیدوارم منشا پیشرفت ها و سازماندهی مناسبی در جهت ساخت و گسترش اجرایی کشور به طور خاص در مهندسی معدن که تا کنون مغفول مانده است، فراهم شود.
دبیر اجرایی نهمین کنفرانس ملی مکانیک سنگ ایران افزود: سه کارگاه آموزشی در زمینه های آموزش های تخصصی با هدف تبدیل مهارت ها و نتایج تحقیق ها به نقشه های اجرایی برای دانشجویان که به طور خاص در کلاس ها مطرح کردیم را برگزار کردیم.

وی در پایان تاکید کرد: شورای راهبردی کنفرانس مکانیک سنگ نیز متشکل از  دکتر اقبال شاکری نماینده و عضو کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی، انجمن مکانیک سنگ ایران، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، کمیته علمی و کمیته داوری، شرکت توسعه منابع آب و نیرو، شرکت همایش صنعت، شرکت حمل و نقل جاده ای هستند که در آماده سازی این همایش نقش موثری داشتند.

انتهای پیام

نظر شما