شناسهٔ خبر: 66543284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان زنجان:

بسیج سازندگی در عرصه خدمات جهادی و محرومیت زدایی پیشتاز است

زنجان-مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با بیان اینکه بسیج سازندگی در عرصه خدمات جهادی و محرومیت زدایی پیشتاز است گفت: اقدامات بسیار خوب و موثر در جهت خدمات رسانی به اقشارمردم و محرومیت زدایی انجام شده است

صاحب‌خبر -

 

بسیج سازندگی در عرصه خدمات جهادی و محرومیت زدایی پیشتاز است

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سرهنگ اقبال جهانبخشی با حضور در شبکه اشراق با تبریک هفته بسیج سازندگی به تشریح اقدامات بسیج سازندگی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج سازندگی که از سال ۷۹ تأسیس شده توانسته اقدامات بسیار خوب و موثری در جهت خدمت رسانی به اقشار مردم و محرومیت زدایی در جامعه انجام دهد.

وی افزود: در بسیج سازندگی فعالیت‌ها در قالب چهار قرارگاه اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، قرارگاه جهادی و خدمات رسانی انجام می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به اقتصاد مقاومتی گفت: اگر در اقتصاد مقاومتی توانمند شویم دیگر به کشور‌های بیرونی وابسته نخواهیم بود.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا ۶۵۰ صندوق قرض الحسنه در سطح استان راه اندازی شده که بیش از ۲۵ هزار نفر عضو دارد و توانسته با ارائه تسهیلات در سالجاری نقش و تاثیر قابل توجهی در ایجاد و حمایت از اشتغال‌های خرد ایجاد کند وباعث اشتغالزایی شده است.

جهانبخشی تصریح کرد: تلاش می‌شود صندوق‌های قرض‌الحسنه در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج استان توسعه پیدا کند.

وی به جهاد روشنایی اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب نیروگاه خورشیدی بوده و تفاهم نامه‌ای بین بسیج سازندگی، اداره برق، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و امور روستایی بسته شده که هدف از این طرح حمایت از افراد محروم در روستا‌ها بوده و همچنین کمک به تولید برق کشور و جلوگیری از قطعی برق در زمان بحران است که در این راستا در سال گذشته ۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در استان راه‌اندازی شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: از اهداف قرارگاه اقتصاد مقاومتی کمک به اشتغالزایی و تولید بوده که نزدیک به ۱۵۰۰ اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی به قرارگاه جهادی اشاره کرد و گفت: تا حال حاضر یک هزار و ۴۰۸ گروه جهادی در سطح استان وجود دارد و در شهرستان‌ها نیز قرارگاه منطقه‌ای تشکیل شده و در سه شهرستان زنجان، خدابنده و خرمدره قرارگاه پهنه‌ای وجود دارد که کار‌ها را پیش می‌برند.

جهانبخشی با اشاره به اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی گفت: جهاد آبرسانی، ساخت مسکن برای محرمان، آسفالت کردن جاده بین مزارع و طرح آبخیز تا جالیز جز اقدامات این قرارگاه است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیان کرد: آبرسانی به روستا‌های هدف در قرارداد اولیه به اتمام رسیده و اولین استانی هستیم که به جهاد آبرسانی دوم رسیده‌ایم و قرارداد دوم آبرسانی با تامین اعتبار به زودی شروع خواهد شد.

وی به اقدامات قرارگاه خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: توزیع بسته‌های معیشتی، نوشت افزار توزیع کمک جهیزیه که در این راستا ۶۳۱ کمک جهیزیه در اختیار نیازمندان قرار گرفته است، کمک به ایجاد اشتغال و ارتقا معیشت، کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد ارائه مشاوره‌های حقوقی، ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان به صورت مجازی و حضوری و اهدا خون‌از جمله اقدامات صورت گرفته می‌باشد.

فاطمه عسگری

نظر شما