شناسهٔ خبر: 66543061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست تخصصی وبیناری در چابهار

به مناسبت روز جهانی تن ماهیان نشست تخصصی وبیناری در چابهار برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، در این نشست اشکان اژدری، رییس مرکز تحقیقات شیلاتی آب‌های دور چابهار به اهمیت روز جهانی تن ماهیان اشاره کرده و خواستار توجه بیشتر به این ذخایر با ارزش شد.
عباسپور نادری، مدیر کل صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران هم در خصوص اهمیت تن‌ماهیان، نقش و جایگاه IOTC و قطعنامه‌های آن مطالبی بیان کرد و به بررسی مدیریت صید تن‌ ماهیان در کشور پرداخت.

رییس بخش بیولوژی و ارزیابی ذخایر آبزیان مرکز تحقیقات شیلات هم میزان صید و تجارت تن‌ماهیان در ایران و جهان را بررسی و بر اهمیت نقش تن ماهیان در ارزآوری برای کشور تاکید کرد.
احمدرضا هاشمی میزان صید بی‌رویه تن ماهیان (براساس وزن) در جهان را حدود ۱۰ درصد و در آب‌های جنوب کشور را بیش از این مقدار عنوان کرد.

فرهاد کی‌مرام، رییس دوره‌ای کارگروه تون ماهیان ساحلی IOTC)) هم به جایگاه صید تن‌ماهیان ایران در اقیانوس هند و جهان اشاره کرد و راهکار‌ها و پیشنهاد‌هایی برای مدیریت بهتر این ذخایر ارائه داد.

صفی‌یاری مسئول کارگروه بهبود کیفیت، سازمان شیلات ایران از نقش و اهمیت فرآوری جهت صادرات این آبزیان با ارزش در بازار‌های جهانی گفت و راهکار‌ها و پیشنهاداتی برای افزایش ارزش‌افزوده تن ماهیان در کشور ارائه کرد.


 این نشست تخصصی توسط مرکز تحقیقات شیلاتی آب‌های دور چابهار با همکاری سازمان شیلات ایران، دانشگاه سلطان‌ قابوس عمان و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.

وبینار از ترکیب دو واژه وب و سمینار تشکیل شده است (Web based Seminar) و به معنی بستری مجازی است که می‌توان آموزش‌ها و جلسات را با استفاده از آن بصورت برخط برگزار کرد.

نظر شما