شناسهٔ خبر: 66542457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

افزایش ۳۵ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: ۱۶ محدوده معدنی در این مجتمع فعال است و با ۱۹ محدوده معدنی که به تازگی ابلاغ شده به ۳۵ محدوده افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از خواف، رسولیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه و راهبردی عملیاتی اکتشاف مجتمع سنگ آهن خواف در فروردین ماه جاری ۵۰۰ متر حفاری بود در حالی که با تلاش دست اندرکاران و فعالان این بخش یک هزار و ۱۳۶ متر حفاری اکتشافی انجام شد.

وی ادامه داد: میزان استخراج سنگ آهن در منطقه سنگان خواف هم طی همین مدت با افزایش ۱۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۹۸۱ تن رسید.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف افزود: دانه بندی سنگ آهن در فروردین ماه سالجاری هم در این منطقه ۲۳۴ درصد رشد نشان می دهد.

رسولیان تکمیل و توسعه زنجیره های تولید سنگ آهن به عنوان نیاز مهم منطقه را رویکرد مهم مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ذکر کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای حمل و نقل و از طرفی نیازهای کشور و کشورهای همسایه، تکمیل زنجیره تولید در زمینه های مختلف شامل کنسانتره سنگ آهن، آهن اسفنجی ، فولاد و غیره پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته فولاد در استان خراسان رضوی از ظرفیت های بخش خصوصی و سرمایه گذاران در زمینه سرمایه گذاری زنجیره تولید در منطقه سنگان استقبال و از ظرفیتهای آنها بیشتر استفاده می شود.

رسولیان بیان کرد: با توجه به احداث واحد تولید کنسانتره در حال احداث با ظرفیت بیش از چهار میلیون تن در نیشابور و منطقه سنگان خواف و از طرفی وجود پتانسیلهایی مانند انرژی خورشیدی و انرژی بادی در خواف، توسعه کمی و کیفی زنجیره تولید در منطقه سنگان این شهرستان از اهمیت زیادی برخوردار است

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف اعلام کرد: در راهبردهای کلان این مجتمع در کنار توسعه زنجیره تولید به سرمایه گذاری در بخشهای مختلف حمل و نقل ریلی و زمینی و انرژی خورشیدی و بادی به سایر بخشها مانند صنایع دستی و گردشگری هم توجه می شود به گونه ای که اگر زمانی فعالیتهای معدنی منطقه برای مدتی تعطیل شوند سایر بخش ها همچنان فعالیت لازم داشته و در رونق اقتصادی منطقه نقش آفرین باشند.

وی تاکید کرد: باید شهرک های صنعتی صنایع معدنی در منطقه ایجاد و از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه زنجیره های فولاد این منطقه استفاده بیشتر شود.

وی اذعان داشت: توسعه سنگ شکن‌ها به عنوان راهبرد مهم دیگر در جهت توسعه و رونق اشتغال در منطقه مورد توجه مدیریت مجتمع سنگ آهن سنگان خواف قرار دارد.

رسولیان توسعه و تکمیل اکتشافات معدنی جدید را دیگر رویکردها و اهداف مجتمع سنگ آهن سنگان خواف برشمرد و افزود: ۱۶ محدوده معدنی در این مجتمع فعال است و با ۱۹ محدوده معدنی که به تازگی ابلاغ شده به ۳۵ محدوده افزایش یافت.

وی ادامه داد: در راستای نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب برنامه هایی هم برای افزایش مشارکت مردم در این بخش در دست تهیه است

خبرنگار/ ابراهیم بای

نظر شما