شناسهٔ خبر: 66541728 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عبدی: بازیکنان خارجی در پیشرفت فوتبالمان تاثیرگذار هستند/ امیدوارم نتیجه رویایی برای پرسپولیس رقم بخورد

بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به نظرم ارونوف، عبدالکریم حسن و گولسیانی در پیشرفت فوتبال ما تاثیر گذار خواهند بود.

صاحب‌خبر -

بهادر عبدی بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره برد سرخپوشان برابر تیم نساجی اظهار کرد: به نظرم در یکی، ۲ بازی شاهد هستیم که پرسپولیس موقعیت‌های زیادی را هدر می‌دهد و فکر می‌کنم اینجای فصل این اتفاق خطرناک باشد. تیم پرسپولیس در شروع   بازی‌های باکیفیتی را  ارائه می‌دهد، اما وقتی به دقایق آخر می‌رسد سطح کیفی اش پایین می‌آید. البته این موضوع دلایل زیادی دارد و  یکی از آنها در کورس قهرمانی بودن پرسپولیس است.

باید باهوش تر برابر حریفان بازی کنیم 

او افزود: همچنین تیم‌های مقابل می‌آیند و بعضی‌ها از آنها برای فرار از سقوط می‌جنگند و نمی‌شود گفت که بگوییم به خانه حریف می‌رویم و می‌بریم. به نظرم موقعیت‌ها ایجاد می‌شد و باید باهوش‌تر باشیم. تیمی که موقعیت زیادی پیدا می‌کند نشان می‌دهد تیم باکیفیتی هست. اگر در زدن ضربات آخر دقت کنیم به موفقیت می‌رسیم.   به نظرم رفیعی تا قبل از اخراج از زمین مسابقه یکی از بهترین بازیکنان  بود و او گردش توپ عالی و مدیریت خوبی در وسط زمین داشت، اما فوتبال است و هزاران اتفاق پیش می‌آید. به نظرم خیلی زودتر از اتفاقی که برای رفیعی افتاد باید موقعیت‌ها تبدیل به گل می‌شد تا این جور اتفاقات نتواند در نتیجه تیم تاثیر بگذارد.

بازیکنان خارجی می توانند به فوتبالمان کمک کنند 

عبدی تصریح کرد: در این چند هفته متوجه شدیم بازیکنان خوب خارجی چقدر می‌توانند به فوتبالمان کمک کنند. اکنون تیم‌های الاتحاد و النصر تنها به چیزی که می‌بالند بازیکنان خارجی شان است. به نظرم ارونوف، عبدالکریم حسن و گولسیانی نشان دادند که چقدر بازیکنان خارجی خوب در پیشرفت فوتبال ما تاثیر گذار خواهند بود.

بازیکن باید از لحاظ ذهنی به اندازه ای برسد که اشتباه نکند 

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه سومین محرومیت متوالی سرخپوشان را شاهد هستیم، گفت: من خودم صحنه‌ای که سروش رفیعی با حریف در کورس بود را دیدم و خودم هم احساس خطر کردم. البته آنجا نمی‌توانید رها کنید و فوتبال همین است. نا پرهیزی و بی احتیاطی صورت گرفت، اما باشگاه به این مسائل ورود کند درست نیست. به هر حال بازیکنان هم انسان هستند و باید در لحظه تصمیم  بگیرند. البته مربیان یک بخش وظیفه شان  این است که بازیکنان را از لحاظ ذهنی طوری آماده کنند که تحت هر شرایطی کمترین اشتباه را کنند، چون انسان نمی‌تواند اشتباه نکند. امید عالیشاه، دانیال اسماعیلی فر و سروش رفیعی دوستان من هستند و از لحاظ شخصیتی جزو بهترین‌ها هستند. وقتی این بازیکنان این شرایط برایشان به وجود می‌آید ببینید که آنها چه فشاری را به خاطر هوادار تحمل می‌کنند. عالیشاه را حتی استقلالی‌ها آدم محترمی از لحاظ می‌دانند. دانیال اسماعیلی فر که موقعی مصاحبه می‌کند صدایش را درست نمی‌شنوید و این بازیکن متین و سربه زیر است.

برد برابر نساجی یکی از پیروزی های شیرین پرسپولیس بود 

او افزود: اینکه بازیکنان دستشان را روی زانویشان گذاشتند و بازی با نساجی را پیروز شدند خیلی خوب است. شاید نساجی را در انتهای جدول ببینیم، اما ساکت الهامی جزو مربیانی هست که سخت است برابر تیم هایش بازی کرد و تیم هایش فوتبال باکیفیتی را ارائه می‌دهند و این برد یکی از پیروزی‌های شیرین پرسپولیس بوده است. علی رغم اینکه این برد تاثیرگذار خواهد بود، اما همه چیز دست پرسپولیس نیست و یک امتیاز با تیم سرنشین اختلاف دارد. به نظرم پرسپولیس تنها کاری که می‌تواند انجام بدهد این است که  هرهفته تمرین کند و بازی را ببرد. وقتی شما پیروز شوید و حریفتان هم ببرد و در صدر جدول باشد شما فقط  وجدانتان راحت است که تمام انرژی خود را گذاشتید و برای سال‌های بعد تلاش می‌کنید.

تیم استقلال باز هم دچار لغزش می شود 

عبدی عنوان کرد: فکر می‌کنم پرسپولیسی‌ها هم همین کار را می‌کنند و خوشحالی بعد از بازی  بازیکنان را ببینید متوجه می‌شوید که چقدر این‌ها حرفه‌ای شدند و کاری به نتایج سایر تیم‌ها ندارند وشاید آن تیم ببرد و به صدر جدول بازگردد. بازیکنان وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند و منتظر بازی بعدی می‌شوند و اتفاقات خوبی در این چند هفته برای پرسپولیس بیفتد. زمانی که تیم مقابل هم بازی هایش را می‌برد مطمئن باشید که این تیم به پشتش نگاه می‌کند و دچار لغزش می‌شود. من فکر می‌کنم که شاید این اتفاق برای استقلال رخ بدهد.

مدیران باشگاه ها باید چرخه مربیان را تغییر بدهند 

بازیکن سابق پرسپولیس درباره بازی بعدی سرخپوشان برابر تیم هوادار گفت: به هر حال مربیان جوان فرقشان در این است که شجاعت دارند و حمله می‌کنند و درست است که بضاعت ندارند یا کم بضاعت هستند، اما غر نمی‌زنند. امثال  سعید دقیقی و مسعود شجاعی می‌آیند و شجاعانه کار می‌کنند و ترس از آینده ندارند که اگر ببازند مدیر چه کار می‌کند. برای همین هم همه جای دنیامی‌آیند و از مربیان جوان بهره می‌برند. مثل تیم‌های دورتموند  و لایپزیک که  مربیان  زیر ۴۰ سال دارند  و بازار پیدا می‌کنند و جزو بهترین‌ها می‌شوند.   به نظرم مدیران باشگاه‌ها باید چرخه ۱۰، ۲۰  مربی تغییر بدهند که فارغ از هر نتیجه‌ای باز هم در راس کار می‌مانند و این اتفاق خوبی هست که امثال بازیکنان سابق که هم از لحاظ شخصیتی و هم از لحاظ سواد آکادمیک خیلی پیشرفت کردند بیایند و به عرصه مربیگری ورود کنند.

هوادار با خونسردی برابر پرسپولیس بازی می کند 

او اضافه کرد: به نظرم بازی  با هواداربرای پرسپولیس  سخت است و شک نکنید،   چون هوادار نه ترس از سقوط دارد و نه استرس قهرمانی دارد وبا خونسردی بازی می‌کند و بازیکنان باکیفیتی دارد که هم در پرسپولیس و هم در استقلال بازی کرده اند.

ارونوف بهترین بازیکن لیگ است 

عبدی درباره دبل ارونوف در این بازی گفت: ارونوف بازی که جلوی ایران انجام داد  خیلی خوب بود. زمانی که صحبت  حضور  ارونو ف به پرسپولیس مطرح شد خیلی خوشحال شدم، چون امثال چنین بازیکنانی در فوتبال دنیا هم غیرت دارند که ۱۰ نفره می‌شوید و تیم مقابل در زمینش بازی می‌کند و از وسط زمین توپ را برداری و به گوشه دروازه بزنی اینها نشان می‌دهد که فقط بازیکنان قیمتی می‌توانند چنین کار‌هایی را انجام بدهند. شما تیم‌های بزرگ دنیا هم نگاه کنید آنها به بازیکنانی مثل بلینگام نیاز دارند تا در شرایط سخت بتوانند نتیجه را به نفع تیم خود رقم بزنند. به نظرم ارونوف با وجوداینکه دیر به تیم اضافه شده است تا اینجای کار بهترین بازیکن لیگ است.

ان شا الله پرسپولیس بتواند به روند برد‌های خود فارغ از اینکه تیم‌های حریف چه نتایجی می‌گیرند با تمام وجود بتواند هواداران خود را هر هفته خوشحال کند و باقی آن دست خداوند هست و امیدوار به آینده بماند و ان  شا الله در آخر فصل یک نتیجه رویارویی بتواند برای هواداران خود رقم بزند.

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما