شناسهٔ خبر: 66539717 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه ها/ هجدهم اردیبهشت 1403

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است .

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است .

شکستن حرمت معلم از هیچ شخصی پذیرفته نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست با جمعی فرهنگیان و معلمان نمونه سراسر کشور، طی سخنانی با اشاره به کلام مبارک حضرت علی (علیه‌السّلام) مبنی بر «مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً»، اظهار کرد: جایگاه معلم در جامعه ما جایگاه رفیع و مَنیعی است؛

وي در ادامه با تاکید بر تکریم جایگاه و مقام رفیع معلم و مدرسه، گفت: حرمت مراکز آموزشی و فعالان آن اعم از دانش‌آموزان و معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود؛ همانطور که حریم خصوصی آن‌ها نیز باید حفظ گردد؛

رئیس قوه قضاییه با بيان اينكه خوب دفاع کردن از منافع دستگاه متبوع در جلسات مساله مهمی است گفت :وزیر آموزش و پرورش فردی دلسوز، تلاشگر، آشنا و عالم به ماموریت خود است.
 جذب حدود ۱۰۰ هزار معلم جدید  در سال جاري
وزير آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از معلمان نمونه گفت: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند. در قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس لحظه به لحظه آینده ایران در حال شکل گیری است. اینکه آینده ایران به چه شکل خواهد بود در مدارس و به دست معلمان است

وي با تاکید بر اینکه حدود یکصد هزار نفر امسال به جامعه آموزش و پرورش خواهند پیوست؛ گفت: اگر پیوسته بر سیاست تقویت معلمان بپردازیم امیدها برای شکوفایی هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت بیشتر خواهد شد.
نشان «نوبل ایرانی» به دانشجوی دانشگاه فرهنگیان اهدا شد 
در آیین ‌‌شصت‌و‌دومین سالگرد تاسیس بنیاد البرز از ۶۲ نفر از محققان تقدیر  می‌شود که ‌امیر‌محمد بهرامی مداح دانشجوی نخبه مقطع کارشناسی رشته آموزش شیمی دانشگاه فرهنگیان پردیس علامه امینی تبریز توانست به جهت مجموعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خود با دریافت نشان علمی «نوبل ایرانی» و جایزه البرز ۱۴۰۳ در جمع برترین نخبگان کشور قرار گیرد.
آغاز ثبت نام در آزمون ترمیم 
آن دسته از دانش آموزان و متقاضیان کنکور ۱۴۰۳ که به دنبال ترمیم نمره خود هستند از امروز می‌توانند از طریق سامانه my.sanjesh.org اقدام به انتخاب دروس مورد نظر جهت ترمیم و ایجاد سابقه تحصیلی نمایند.دیگر داوطلبان و دانش آموزان می‌توانند برای ترمیم نمره از سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت درخواست خود کنند تا درخواست ترمیم نمره برای آنها ثبت شود.
تشکیل کارگروه‌ تحقق فرامین رهبری در وزارت آموزش‌و‌پرورش 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت در حال تشکیل کارگروهی ‌هستیم که تمام بیانات رهبر معظم انقلاب را ‌عملیاتی کنیم و تمامی اجزای وزارت آموزش‌و‌پرورش و اجزای نظام اسلامی برای کمک به معاونت پرورشی آماده هستند که بتوانیم یک کار تربیتی بسیار خوب را در کشور رقم بزنیم
حضور کانون پرورش فکری با ۱۰۰۰ کتاب در نمایشگاه کتاب
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هزار عنوان کتاب در ۳ غرفه سالن جنوبی ناشران کودک و نوجوان، سالن ناشران آموزشی(کانون زبان ایران) و سالن ناشران عمومی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد
شروع ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس‌اولی از فردا؛/ انجام  ‌ثبت‌ نام به‌صورت حضوری و الکترونیکی/31 مرداد روز پایانی ثبت‌نام 
نشست خبری مشترک معاون آموزش ابتدایی و مدیرکل دفتر ارزیابی عملكرد و پاسخگويي به شكايات  وزارت آموزش و پرورش به‌مناسبت آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی در خصوص ثبت نام ها گفت:. ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از فردا به صورت الکترونیکی آغاز می‌شود. این دومین بار است که الکترونیکی انجام می‌شود و هدف ما از این کار تسهیل‌گری در روش‌های ارایه خدمت بوده است تا کار مردم سریع و دقیق انجام شود.

وی تاکید کرد: شرط ثبت‌نام در پایه اول، انجام سنجش نوآموزان بدو ورود است. بنابراین باید نوآموزان، ثبت‌نام پایگاه سنجش را انجام داده باشد و نتیجه را در اختیار داشته باشد. ثبت‌نام یک ثبت اولیه محسوب میشود و مدیر مدرسه باید شرایط دانش‌‌آموز را احراز کند. لذا ثبت الکترونیک به معنای ثبت‌نام قطعی در آن مدرسه محسوب نمی‌شود، بلکه مدیر مدرسه باید شرایط را احراز کند. برای ثبت قطعی اگر ثبت‌نام اولیه مشکل نداشت حتی نیازی به مراجعه به مدرسه هم نخواهند داشت و کار ثبت‌نام انجام خواهد شد.برای ثبت‌نام، خانواده‌ها باید به پنجره ملی خدمت دولت هوشمند مراجعه و وارد پنجره آموزش و پرورش شوند، یا به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند. بعد از ثبت‌نام به خانواده‌ها کد رهگیری داده می‌شود. 
فعالیت بیش از سه هزار پایگاه بسیج دانش آموزی در مدارس غير دولتي
 معاون وزیر آموزش و پرورش  ضمن تاکید بر افزایش فعالیت های تربیتی و فرهنگی  از راه اندازی و فعالیت بیش از سه هزار پایگاه بسیج دانش آموزی در مدارس غیر دولتی خبرداد و گفت: به منظور ارتقای فضای معنوی در میان دانش آموزان مدارس غیرانتفاعی نیز  ۱۱ هزار محفل انس با قران نیز در مدارس کشوربرگزار شده است.

وي به راه اندازی مجازی پویش های دانش آموزی اشاره کرد و گفت: همزمان با برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان سال گذشته ، این سازمان اقدام به راه اندازی پویش دانش آموزی با هدف افزایش مشارکت هرچه بیشتر دانش آموزان و جامعه بزرگ فرهنگیان اقدام کرده است .
تمدید مهلت ثبت تجربیات در رویداد الف‌تا تا 31 اردیبهشت 
دبیرخانه رویداد الف‌تا اعلام کرد: نظر به استقبال معلمان گرامی برای شرکت در رویداد الف‌تا، مهلت ثبت تجربیات تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه تمدید شد.تمامی معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس با مشاهده فیلم‌های آموزشی در وبگاه alefta.ir، می‌توانند تجربه خود را در محور مربوطه ثبت کنند.
اعطای جایزه البرز دانش‌آموزی در آبان ماه
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی البرز از اعطای جایزه البرز دانش‌آموزی در آبان ماه سال جاری خبر داد.

وی ادامه داد: مرحوم البرز در سال ۱۳۴۲ تمام اموال خود را با هدف کمک به دانشجویان و دانش‌آموزان و ترویج علم اندوزی وقف کرد و نیم قرن است که از اعطای جایزه نوبل ایرانی یعنی جایزه البرز می‌گذرد و تاکنون محققان مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته‌اند.

نظر شما