شناسهٔ خبر: 66538617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اشغال فیلادلفیا؛ غیرت ارتش مصر سر باز می‌کند؟

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

اشغال فیلادلفیا؛
غیرت ارتش مصر سر باز می کند؟

نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیست، امروز برای اولین بار از سال ۲۰۰۵، وارد محور مرزی فیلادلفیا (مرز مصر با نوار غزه ) شدند.

این اقدام اشغالگرانه که نقض توافق سازش کمپ دیوید (سال ۱۹۷۹) است، موجب تشدید خشم و انزجار انباشته نسبت به اسرائیل، در میان نظامیان مسلمان مصری شده است و می تواند به انفجار بینجامد.

آخرین بار، «صلاح محمد ابراهیم» نظامی ۲۳ ساله غیور مصری، اواسط خرداد سال گذشته، در عملیاتی بی‌سابقه‌، به مرز فلسطین اشغالی در نزدیکی گذرگاه مرزی العوج نفوذ کرد و ضمن به هلاکت رساندن ۳ نظامی صهیونیست، چند نظامی دیگر را هم مجروح کرد و نهایتا به شهادت رسید.

آن زمان، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت با انتقادی آمیخته به اضطراب نوشت: "این عملیات توسط نیروهای یگان «رضوان» حزب الله لبنان که از دیوار مرزی عبور کرده‌ باشند، انجام نشد، بلکه یک سرباز ساده مصری، با یک اسلحه کلاشینکوف، همه ارتش اسرائیل را به چالش کشید".

محافل رسانه ای از این شهید، به عنوان «سلیمان خاطر دوم» یاد کردند. "سلیمان محمد عبدالحمید خاطر"، هم نظامی مسلمان مصری بود که ۱۳ مهر ۱۳۶۴ (۵ اکتبر ۱۹۸۵) با تیراندازی به صهیونیست ها در راس برقه (در سواحل شبه جزیره سینا) ۷نفر از آنان را کشت و ۴ نفر دیگر را زخمی کرد.

گفته شد این افراد جاسوسانی بودند که قصد نفوذ به منطقه ممنوعه نظامی را داشتند و با وجود دستور ایست، پیش آمده بودند. اما سلیمان خاطر به وسیلهٔ دولت مصر دستگیر و به حبس ابد محکوم شد. مدتی بعد، جسد او در زندان در حالی پیدا شد که را به دار آویخته شده بود!

مردم و ملت مسلمان مصر، خاطره دو جنگ ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با رژیم صهیونیستی را که به واسطه خیانت برخی زمامداران مرتجع به شکست و اشغال سرزمین های اسلامی انجامید، به عنوان خشم فرو خفته، در سینه دارند.

این خشم در اثر هفت ماه نسل کشی صهیونیست ها در غزه (مجاورت مرز مصر)، به حرکت در آمده است. جنایت اخیر در رفح در کنار اشغال محور فیلادلفیا، می تواند مانند چاشنی انفجار عمل کند.

شمار نیروهای ارتش مصر، یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر (شامل ۴۵۰ هزار نیروی فعال، ۴۸۰ هزار نیروی ذخیره و ۳۰۰ هزار نیروی شبه نظامی) عنوان می شود.

این ارتش بر اساس آمار وب سایت آمریکایی «Global Firepower»، در سال ۲۰۲۲، در رتبه ۱۲ قدرتمند ترین ارتش های جهان، و در سال ۲۰۲۳ در میان ۱۰ کشور برتر قرار داشته، در حالی که ارتش صهیونیستی (قبل از شکست در غزه) در رتبه ۱۸ بوده است.

ظرفیت رزمندگان مقاومت در منطقه صرفا محدود به فلسطین و لبنان و یمن و عراق و سوریه نیست که همین حالا هم صهیونیست ها را زیر ضرب گرفته اند.

ده ها هزار مسلمان غیور در ارتش های مصر و اردن، ماه هاست برای جنگیدن با اشغالگران جنایتکار روز شماری می کنند و فقط باید اراده آنها مانند شهید سلیمان خاطر و شهید صلاح محمد ابراهیم، مجال پیدا کند و سر باز کند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما