شناسهٔ خبر: 66535776 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

تجلیل رئیس جمهوری از قهرمانان و مدال آوران والیبال ایران

صاحب‌خبر -

مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش سال 1402 ایران از جمله والیبال امروز (سه‌شنبه 18 اردیبهشت) با حضور رئیس جمهوری برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در این مراسم و با حضور رئیس جمهوری، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک از قهرمانان و مدال‌آوران برگزیده 32 رشته و بخش ورزشی از جمله والیبال قدردانی و تجلیل شد.

سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال، فریبا محمدیان نایب رئیس زنان، غلامرضا مومنی مقدم سرمربی تیم ملی جوانان و محمدطاهر وادی بازیکن تیم ملی مردان به نمایندگی از والیبال ایران در این مراسم شرکت کردند.

سید ابراهیم رئیسی ضمن قدردانی از افتخارآفرینان ورزشی که با تلاش‌های خود برای کشور و ملت قهرمان ایران عزت و افتخار آفریدند، ورزش را برای جامعه امری ضروری و توسعه آن را باعث توسعه سلامت، امید، نشاط اجتماعی و انسجام ملی در جامعه دانست.

رئیس جمهوری با بیان اینکه قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند و حقیقتا ایستادن هر ورزشکار بر سکوی قهرمانی و به اهتزاز درآمدن پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران دل مردم را شاد می‌کند، افزود: این شادی عمومی و اجتماعی بسیار ارزشمند و ذی‌قیمت است و از همین‌رو باید بر گسترش ورزش قهرمانی و تامین و توسعه زیرساخت‌های آن تاکید کرد.

دکتر رئیسی با تأکید بر اینکه قهرمانان و ورزشکاران ما نباید هیچ دغدغه‌ای جز رقابت در میدان و قهرمان شدن داشته باشند و تمام خواسته‌ها و اقتضائات ورزش قهرمانی باید فراهم شود، اظهار داشت: در سال‌های اخیر ورزشکاران کشور در عرصه قهرمانی و حرفه‌ای در بخش‌های آقایان و بانوان مکرر برای کشور اقتدار و افتخار آفریدند و لذا باید به این عرصه توجه ویژه‌ای شود، اما در کنار آن باید ورزش همگانی، روستایی، عشایری و دیگر عرصه‌ها نیز مورد توجه باشد.

رئیس جمهور ورزش را یکی از معروف‌ها برشمرد که امر به آن و گسترش زمینه‌های آن می‌تواند بسیاری از مشکلات روحی و روانی جامعه را حل و سلامت عمومی را ارتقا بخشیده و تضمین کند و تصریح کرد: یکی از امتیازات خاص ورزش و ورزشکاران و قهرمانان ما این است که کار آنها با فتوت و مردانگی و ارزش‌های دینی و الهی همراه است و این به قهرمانی و حضور آنان در میدان زیبایی وصف‌ناپذیری می‌دهد.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از ورزشکاران کشور که در سال گذشته بیش از هزار مدال رنگارنگ و افتخارآمیز برای کشور کسب کردند، گفت: لازم است از همه مربیان و دست‌اندرکاران ورزشی که به ارتقای آمادگی ورزشکاران کمک می‌کنند نیز صمیمانه قدردانی کنم. همچنین تاکید می‌کنم که پیشکسوتان ورزشی هرگز نباید فراموش شوند، چرا که تجلیل و گرامیداشت آنها باعث امیدواری و افزایش انگیزه‌های ورزشکاران جوان ما خواهد شد.

دکتر رئیسی در پایان با تاکید بر اینکه از نگاه دولت هزینه کردن برای ورزش یک سرمایه‌گذاری پرسود است، اظهار داشت: از مدیران بخش‌های مختلف ورزشی می‌خواهم که به دقت بر هزینه‌کرد منابع برای ورزش نظارت کنند، چرا که هزینه کردن برای ورزش سرمایه‌گذاری برای گسترش یک معروف و انجام یک وظیفه مهم ملی است.

نظر شما