شناسهٔ خبر: 66533631 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه شهرکرد در زمره برترین‌های رتبه‌بندی تایمز

شهرکرد - ایرنا - معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد گفت: این دانشگاه در جدیدترین نتایج ارزیابی دانشگاه‌های آسیایی نظام رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۴ موفق به کسب رتبه در بازه ۵۰۰- ۴۰۱ شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، حمید رضا متقیان روز سه‌شنبه اعلام کرد: روش‌شناسی این رتبه‌بندی همانند روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۸ شاخص در قالب آموزش، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی بهره جسته اما این شاخص‌ها برای منعکس کردن ویژگی‌های مؤسسه‌های آسیایی مجدد تنظیم‌شده‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد افزود: رتبه‌بندی سال ۲۰۲۴ شامل ۷۳۹ دانشگاه از ۳۱ منطقه است که ۷۵ دانشگاه از کشور ایران در این رقابت، موفق به کسب رتبه شده‌اند.

وی اظهار داشت: دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی آسیایی تایمز از تعداد ۲۹ دانشگاه در سال ۲۰۱۹، تعداد ۴۰ دانشگاه در سال ۲۰۲۰، تعداد ۴۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۱، تعداد ۶۲ دانشگاه در سال ۲۰۲۲ و تعداد ۶۷ دانشگاه در سال ۲۰۲۳ به تعداد ۷۵ دانشگاه در سال ۲۰۲۴ رسیده است که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

متقیان گفت: نظام رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که سالانه علاوه بر رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، دانشگاه‌های آسیا را نیز مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو است.

نظر شما