شناسهٔ خبر: 66533335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

میز خدمت جهادی در شهیدآباد خرم‌بید برگزار شد

زهرا عسگری

همزمان با فرا رسیدن ۱۸ اردیبهشت‌ماه، روز بیماری خاص و صعب‌العلاج، میز خدمت جهادی به همت فرمانداری شهرستان خرم‌بید، بیمه سلامت استان فارس، بهزیستی خرم‌بید، بنیاد شهید و امور ایثارگران و شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌بید در روستای شهیدآباد این شهرستان‌ برپا شد.

صاحب‌خبر -

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان خرم‌بید در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برپایی میز خدمت در روستای شهیدآباد خرم‌بید گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌ شهدا کمتر از شهادت نیست.

سیدمحمد پشاپو با تأسی به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب پیرامون اهمیت ارج نهادن بر خانواده معزز شهدا و جانبازان اظهار کرد: برپایی میزهای خدمت نقش ارزنده‌ای در تناورسازی شجره طیبه انقلاب اسلامی دارد و در این زمینه از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان خرم‌بید بیان کرد: کار برای شهدا از جان و دل برمی‌آید و ایشان به لطف خودشان انتخاب می‌کنند تا ما فرصتی برای خدمت داشته باشیم. خدمتی که همانا زنده نگه داشتن یاد و خاطره فرزندان برومند این خاک است و کمتر از شهادت نخواهد بود.

وی با اشاره به این موضوع که خانوادة معزز شهدا آموزگاران درس ایثارگری و از خودگذشتگی هستند، بیان کرد: خانواده معزز شهدا گنجینه‌ای با ارزش از خاطرات مردان و زنانی هستند که جان ارزشمند خود را برای حفظ این مرز و بوم در طبق اخلاص گذاشتند.

به گفته رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان خرم‌بید، برپایی میز خدمت جهادی روستای شهیدآباد با حضور برخی از دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی گامی موثر در راستای تکریم مقام والای شهیدان و خانواده شهدا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌بید هم در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، خدمت به جامعه را سعادتی بزرگ برشمرد و از خانواده معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان به عنوان مفاخر انقلاب یاد کرد و گفت: شبکه بهداشت و درمان نسبت به ارتقا سرانه سلامت جامعه دغدغه جدی دارد و با خدمت‌رسانی گسترده و توسعه زیرساخت‌ها به دنبال پایش سلامت جامعه هستیم.

حسین آذرفر اظهار کرد: شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌بید یک تیم مجهز پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به روستای شهیدآباد اعزام کرد تا در قالب میز خدمت به ارائه خدمات سلامت بپردازند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرمبید گفت: این تیم مجهز پزشکی شامل پزشک، ماما، کارشناس سلامت روان، کارشناس تغذیه، داروخانه سیار، کارشناس بهداشت دهان و دندان و سایر کادر پزشکی است که در روستای شهیدآباد به هموطنان ارایه خدمت کردند.

آذرفر با بیان اینکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌بید تا به حال میزهای خدمت متعددی را در مناطق مختلف این شهرستان برگزار کرده است، افزود: در آیین‌های نمازجمعه، راهپیمایی‌ها، در جمع عشایر غیور و روستاهای مختلف خرم‌بید خدمات پزشکی و درمانی به هموطنان ارائه می‌شود.

 وی با اشاره به زیرساخت‌های درمانی این منطقه مهم از استان فارس گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان خرم‌بید مشتمل بر ۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۲ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۰ خانه بهداشت روستایی، ۲ خانه بهداشت عشایری و یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی است که به ۳۸ هزار نفر از هموطنان در این شهرستان ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرم‌بید نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از اهتمام ویژه برای خدمت‌رسانی و رسیدگی به خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان خبر داد.

روستایی با ۴۶ شهید

سمیه برزگر دستاوردهای میز خدمت در شهرستان خرمبید را ارزنده توصیف کرد و افزود: روستای شهیدآباد با جمعیت ۷۰۰ نفری ۴۶ شهید سرفراز را تقدیم شجره طیبه انقلاب اسلامی کرده است و برپایی این میز خدمت فرصت مغتنمی برای ادای دین به مفاخر ایران اسلامی است.

 وی از روستای شهیدآباد به عنوان نگین ایثار و شهادت استان فارس یاد کرد و افزود: مقام معظم رهبری از این روستا به عنوان سرمنشا برکت یاد کرده‌اند و خدمت به خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان را سعادتی بزرگ برمی‌شماریم.

برزگر از برپایی میزخدمت در روستای شهیدآباد با هدف ارائه خدمات ویژه به خانواده معزز شهدا، ایثارگان و جانبازان خبر داد و افزود: در این برنامه به ۴۰ خانواده تحت پوشش بنیادشهید و امورایثارگران خدمات درمانی، پزشکی، بیمه‌ای، کارشناسی توانبخشی، ارتوپدی، کاردرمانی، مشاوره‌های ورزشی و تغذیه سالمندی ارائه شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرم‌بید در بخش دیگری از سخنانش از برپایی کلاس‌های آموزش تخصصی برای مراقبان و پرستاران سالمندان ویژه خانواده معزز شهدا خبر داد و افزد: مراقبت از سالمندان نیازمندان فراگیری آموزش‌هایی است که به صورت تئوری و عملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اهتمام دولت سیزدهم به منظور رسیدگی به خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان خبر داد و افزود: به‌مناسبت‌های مختلف میزهای خدمت متعددی در اقصی نقاط شهرستان خرمبید به منظور ارائه خدمات به هموطنان برپا می‌شود.

 برزگر با اشاره به برخی از خدماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرم‌بید به خانواده‌های معزز شهدا ارائه می‌کند، افزود: والدین شهدا عموما در دوره سالمندی قرار داشته و به تجهیزات ویژه‌ای برای مراقبت نیاز دارند؛ از این‌رو تخت‌های ویژه، تشک‌های مواج، ویلچر، واکر، تجهیزات توانبخشی به صورت امانی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما