شناسهٔ خبر: 66533313 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تداوم بارندگی ها در جنوب آذربایجان غربی تا اواخر وقت امروز

بارندگی ها در جنوب آذربایجان‌غربی تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

تداوم بارندگی ها در جنوب آذربایجان غربی تا اواخر وقت امروز

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در منطقه فعالیت خواهد داشت و در برخی از ساعات بارش رگباری و بهاری باران همراه با رعد و برق پیش ‌بینی می‌شود و در برخی مناطق مستعد نیز بارش تگرک همراه با وزش باد موقتی دور از انتظار نیست.

اردلان محمدپور افزود: فردا نیز بارشها بصورت پراکنده درجنوب آذربایجان‌غربی تداوم خواهد داشت.

محمدپور، با اشاره به پیش‌بینی‌های بارندگی نرمال در فصل بهار اظهارکرد: بارشها در نیمه دوم اردیبهشت ‌ماه نیز تدوام خواهد یافت و احتمالاً شاهد ورود سامانه‌های بارشی برای نیمه دوم اردیبهشت ماه خواهیم بود.

وی گفت: اگرچه بارشهای خوبی در سامانه بارشی گذشته ثبت شده اما این بارندگی‌ها کم بارشی پاییز و زمستان را جبران نکرده چراکه در منطقه موکریان بارندگی ها در این فصل از سال نرمال است و بارشهای چند روز اخیر تراز بارندگی را به نرمال نزدیک کرده است.

محمدپور، در ادامه با اشاره به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها به شهروندان توصیه کرد: از نشستن در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به علت بارش رگباری باران، بالا آمدن سطح آب و وقوع سیل خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد،همچنین به دامداران،شهروندان وکوهنوردان توصیه کرد به علت پیش بینی رعد و برق از حضور در ارتفاعات و چیدن گیاهان بهاری و فعالیت کوهپیمایی خودداری کنند.  

وی، با اشاره به میزان بارندگیها در 24 ساعت گذشته افزود: در این مدت شهرستان بوکان با 38 میلیمتر بارندگی پربارش‌ترین شهر جنوب استان بود و پس از آن پیرانشهر با 30.2 میلیمتر، شاهیندژ و مهاباد با 30 میلیمتر، میاندوآب با 24.6 میلیمتر، سردشت و تکاب 21 میلیمتر، اشنویه 18 میلیمتر، نقده 13.2 میلیمتر و ارومیه با 3.5 میلیمتر بیشترین بارندگی را داشتند.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه روز گذشته اشنویه با دو درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهرجنوب آذربایجان‌غربی بود و در این مدت کمترین میزان دمای ثبت شده در مهاباد پنج درجه سانتیگراد بود.

نظر شما