شناسهٔ خبر: 66532275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

نایب رئیس اتاق ایران و روسیه: کریدور شمال به جنوب ایران آلترناتیو کانال سوئز است

روشنعلی یکتا گفت: کریدور شمال به جنوب ایران دومین آلترناتیو بعد از کانال سوئز است که هزینه کمی دارد و اگر راه آهن کاسپین به رشت افتتاح شود سرعت ارسال کالا را چند برابر کرده و هزینه را کاهش می دهد. روشنعلی یکتا گفت: کریدور شمال به جنوب ایران دومین آلترناتیو بعد از کانال سوئز است که هزینه کمی دارد و اگر راه آهن کاسپین به رشت افتتاح شود سرعت ارسال کالا را چند برابر کرده و هزینه را کاهش می دهد.

صاحب‌خبر -

روشنعلی یکتا نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصای خبرگزاری برنا در خصوص اهمیت اتصال راه آهن چابهار اظهار داشت: کریدور شمال به جنوب ایران ظرفیت چند میلیارد دلاری دارد و می‌تواند به اقتصاد ایران کمک کند.

وی ادامه داد: چابهار یکی از محور‌های این کریدور است؛ اگر این شهر به خط ریلی متصل شود عملا خط اتصال این نقطه به بندر انزلی برقرار می‌شود و بدین ترتیب بخش عظیمی از بار ترانزیتی کشور از طریق این کریدور جابجا خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: علاوه بر این با تعرفه ترجیحی که با روسیه و کشور‌های آسیای میانه ایجاد شده، فرصت‌های مناسبی برای تاجران و صنعتگران ایجاد شده است.

<div id="video-display-embed-code_12384870" ><script type="text/JavaScript" src="https://borna.news/fa/news/play/embed/2090421/12384870?width=400&height=300"></script></div>

وی تصریح کرد: کریدور شمال به جنوب ایران دومین آلترناتیو بعد از کانال سوئز است که هزینه کمی دارد و اگر خط راه آهن کاسپین به رشت ایجاد شود سرعت ارسال کالا را چند برابر و هزینه را به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد داد؛ این کریدور می‌تواند تا هلسینکی ادامه پیدا کند. این یک کریدور فرصت بسیار خوبی برای صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی کشورمان و دیگران است که می‌تواند اشتغال زایی خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/ 

نظر شما