شناسهٔ خبر: 66532164 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

گروسی: انرژی‌های هسته‌ای و کاهش کربن سوزی و در تغییرات دمایی زمین باید مورد توجه قرار گیرد

رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای گفت: در پدیده گرمایش زمین و تغییرات دمایی همه تاکید داریم انرژی‌های هسته‌ای و کاهش کربن سوزی مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در کنفرانس بین المللی علوم‌ و فنون هسته‌ای گفت: در پدیده گرمایش زمین و تغییرات دمایی همه تاکید داریم انرژی‌های هسته‌ای و کاهش کربن سوزی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: موضوع رادیو دارو و مبارزه با بیماری‌ها مثل سرطان در شرایطی که این بیماری رو رشد است. تاکید دارم کار و همکاری ما در این حوزه مهم است به ما گفته شد گاهی موانعی بخاطر مسائل سیاسی ایجاد میشود برای همکاری ایران و آژانس و من تاکید میکنم باید با اعتماد و همکاری بین المللی این موانع را برطرف کنیم.

گروسی در ادامه گفت: ما دیروز در تهران و امروز در اصفهان نشست‌های داشتیم برای گام‌های عملیاتی در جهت حل چالش‌های و رسیدن به جریان آزاد تعامل بین ایران و سایر کشور‌ها از حوزه هسته‌ای.

وی در انتها تصریح کرد: این منطقه تنش‌های زیادی دارد و همه به اروپا چشم دارند، اما در اروپا نیز نیازمند این فن آوری‌ها هستیم و امروز ما این توان را داریم برای گام‌های مثبت حرکت کنیم و امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باید و اطمینان دارم جوانانی که شب گذشته در خیابان‌های تهران دیدم کمک می‌کنند.

نظر شما