شناسهٔ خبر: 66531488 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی | لینک خبر

کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار در استان خراسان جنوبی | وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، «غلامرضا اشرفی» در سی و پنجمین جشنواره امتنان همراه با تجلیل از کارگران و واحدهای نمونه استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد،  با اشاره به وجود ۳۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در خراسان جنوبی گفت: زمان رسیدگی به پرونده‌های اختلافی بین کارگران و کارفرمایان از ۳۰ روز به ۱۹.۵ روز رسیده و خراسان جنوبی در این زمینه چهارمین استان کشور است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: میزان اشتغال مجدد بیکاران ۱۸۵ نفر بوده است و ۹۷۳ مقرری بگیر از بیمه بیکاری در استان استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: تعهد استان در سال گذشته ایجاد ۱۰ هزار و ۶۵۹ فرصت شغلی بوده‌ که ۱۵ هزار و ۹۵۰ نفر توسط دستگاه‌های مختلف در سامانه ملی رصد ثبت شده‌ و خراسان جنوبی جزو پنج استان برتر کشور است.
 
اشرفی همچنین گفت: از محل تسهیلات مشاغل خانگی در سال مالی جاری، ۶۴۱ طرح با پرداخت ۸۹۰ میلیارد ریال تسهیلات در استان اجرا و با پرداخت این تسهیلات برای هزار و ۹۲۲ نفر شغل ایجاد شده‌ است.
 
وی تصریح کرد: در کمتر از ۷۲ ساعت مجوزهای خانگی در استان صادر می‌شود و سال گذشته ۲ هزار و ۲۱۶ مجوز مشاغل خانگی و پشتیبان صادر شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۱۵۸ فرصت شغلی در حوزه تعاونی‌های خراسان جنوبی ایجاد شده است.
 
وی از فعالیت هزار و ۱۲۱ تعاونی با هزار و ۱۱۲ بیمه شده خبر داد و افزود: صادرات شرکت‌های تعاونی به کشورهای همسایه، حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی ۲۳ میلیون دلار بوده که افزایش ۴۹ درصدی نسبت به سال قبل‌تر دارد.
 
اشرفی بیان کرد: این مقدار صادرات از ۳۰ شرکت تعاونی در استان انجام شد و فرش دستباف، عسل، گل رز، گلیم، محصولات شترمرغ، سنگ، زرشک، انواع مغزدانه و اقلام غیرنفتی از جمله اقلام صادراتی تعاونی‌ها بوده‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: چهار هزار و ۲۲ فروشگاه در استان به سامانه کالابرگ متصل هستند و تاکنون ۲۳۴ هزار و ۳۴۶ خانوار از این طرح بهره‌مند شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه جامعه کارگری با اعزام به مسابقات مختلف کشوری سال گذشته هفت مدال رنگارنگ را کسب کردند، افزود: در زمینه صحت سنجی اشتغال ایجاد شده در استان سال گذشته رتبه پنجم کشوری را کسب کردیم.
 
وی با بیان اینکه طرح جدید فجرانه گفت: ۶۱۶ هزار و ۱۷۸ خانوار خراسان جنوبی مشمول این طرح هستند یعنی ۷۸ درصد جمعیت استان در دهک یک تا هفت قرار دارند و در این طرح ۱۶ میلیارد ریال خرید انجام دادند.

نظر شما