شناسهٔ خبر: 66531302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزاری ۴۰۰ برنامه در قالب جشنواره زیرسایه خورشید در یزد

یزد- ایرنا- مسوول ستاد برگزاری هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید یزد گفت: همزمان با دهه کرامت با حضور ۱۷ نفر از خادمان امام رضا (ع) افزون بر ۴۰۰ برنامه در قالب این جشنواره در سطح استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حجت الاسلام "مهدی مهدوی نژاد" روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رویکرد برنامه‌های امسال جشنواره "امید و عزت" است افزود: احیا و ترویج فرهنگ زیارت از راه دور آن حضرت ، ترویج معنویت در جامعه، افزایش امید در بین مردم و ترویج آثار و فرهنگ رضوی و ایجاد نشاط معنوی از اهداف برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید است.

وی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی و علمی استان شده است زیرا استان دارای شاخصه‌هایی مانند روستایی با قدیمی‌‎ترین مسجد کشور، کوچکترین روستای جهان، کوچکترین شهرستان با بالاترین سرانه کتاب و کتابخوانی کشور است.

دبیر جشنواره هفدهمین جشنواره زیرسایه خورشید یزد هم گفت: خدام رضوی از ۲۱ اردیبهشت ماه همزمان با آغاز دهه کرامت تا پایان دهه در استان حضور دارند و یکهزار نفر از اقشار مختلف به صورت مردمی در سطح استان در برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های معنوی همکاری دارند.

مجتبی حیدری افزود: برنامه‌های جشنواره امسال در قالب سامانه "www.sakhei.ir" اجرا می شود که اقشار مختلف در این زمینه درخواست های دارند که تاکنون در استان ۱۸۰ مورد ثبت شده است.

وی ادامه داد: جشنواره زیر سایه خورشید ۲۸ اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده سید جعفر محمد (ع) شهر یزد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

از ۲۱ تا ۲۸ اردیبهشت ماه دهه کرامت نامگذاری شده است.

نظر شما