شناسهٔ خبر: 66530085 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رفع تصرف اراضی قلعه تاریخی ماهدشت کرج

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: ۲۸ هزار مترمربع از عرصه و حریم تپه و قلعه تاریخی حیدرآباد ماهدشت کرج رفع تصرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رحیم خاکی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز و همکاری خوب دستگاه قضایی، شهرداری ماهدشت و نیروی انتظامی عرصه و حریم محوطه شامل تپه و قلعه تاریخی حیدرآباد ماهدشت از دست متصرفان غیر قانونی آزاد سازی شد.

وی افزود: محوطه تاریخی ماهدشت شامل تپه تاریخی مربوط به دوران پیش از تاریخ، دوران اسلامی و بقایای قلعه مربوط به دوران صفویه یا قبل از آن است که این قلعه در چند سال گذشته توسط عده‌ای سودجو مورد تخریب قرار گرفته بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اهمیت این محوطه تاریخی اظهار کرد: این مجموعه در شاهراه جاده تاریخی ابریشم قرار گرفته و قلعه تاریخی ماهدشت برای محافظت از کاروانیان کاربرد داشته است.

خاکی گفت: متاسفانه در سال های گذشته توسط سودجویان در این محوطه تاریخی تخریب و دیوار کشی صورت گرفته است.

وی افزود: رفع تصرف این محوطه شامل جمع آوری‌دیوارکشی، درب، مصالح و اتاقک کانکس است که هشت هزار متر مربع حریم و حدود ۲۰ هزار متر مربع عرصه و حریم تپه تاریخی حیدرآباد ماهدشت رفع تصرف شد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز از پیگیری‌های مجدانه یگان حفاظت میراث فرهنگی و همکاری خوب شهرداری ماهدشت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی قدردانی کرد و افزود: پرونده تصرفات در این محوطه تاریخی دوباره بازگشایی شده و در دادگاه در حال پیگیری است

نظر شما