شناسهٔ خبر: 66529912 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ژاپن: اظهارات بیگانه‌ستیزانه جو بایدن تاسف بار است

صاحب‌خبر -

شفقنا- ژاپن از اظهارات رییس جمهور آمریکا در مورد مردم این کشور و سایر ملل انتقاد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: سخنگوی ارشد دولت ژاپن امروز سه‌شنبه گفت: اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه «بیگانه‌هراسی» رشد اقتصادی این کشور آسیایی را کند می‌کند، «تأسف‌آور» است.

هفته گذشته بایدن گفت که «بیگانه هراسی» در اقتصادهایی از چین گرفته تا ژاپن و هند باعث کاهش رشد آنها شده است اما آمریکا به دلیل استقبال از مهاجران همواره رشد اقتصادی خوبی داشته است. هند نیز هفته گذشته از این اظهارات ابراز ناراحتی کرد.

یوشیماسا هایاشی، دبیر ارشد کابینه در یک کنفرانس مطبوعاتی معمولی بدون اشاره به جزئیات گفت: «ما به ایالات متحده اظهار داشتیم که این اظهار نظر مبتنی بر درک صحیح از سیاست ژاپن نیست و مایه تاسف است.» با این حال، هایاشی سریعاً اضافه کرد که روابط ژاپن با متحد امنیتی اش، ایالات متحده، قوی تر از همیشه است و توکیو تلاش خواهد کرد تا آنها را حتی قوی تر کند.

بایدن در مراسم هفته گذشته برای جمع آوری کمک های مالی برای مبارزات انتخاباتی مجدد خود در سال 2024 گفت: یکی از دلایل رشد اقتصاد ما به خاطر شما و بسیاری دیگر است. چرا؟ زیرا ما از مهاجران استقبال می کنیم. چرا چین از نظر اقتصادی به شدت در حال توقف است، چرا ژاپن با مشکل مواجه است، چرا روسیه، چرا هند، چرا که آنها بیگانه هراس هستند. آنها مهاجر نمی خواهند. مهاجران چیزی هستند که ما را قوی می کنند.

گفتنی است ژاپن با وجود پایین آمدن نرخ زادوولد سیاست سنتی و سختگیرانه‌ای در مورد مهاجران دارد.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما