شناسهٔ خبر: 66527897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس‌جمهور در آیین تجیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی:

بالاترین سکوی قهرمانی به رسمیت نشناختن رژیم کودک‌کش صهیونیستی است

رئیس‌جمهور در آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی با بیان اینکه احساس مسئولیت برای یک قهرمان و ورزشکار امر مهمی است، گفت: بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و حاضر به رسمیت شناختن این رژیم کودک‌کش نشده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آیین تجیل از قهرمانان و مدال‌آوران ورزش کشور در سال 1402 که امروز، سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با ابراز خرسندی از اینکه در جمع قهرمانان، ورزشکاران، مربیان و دست‌اندرکاران ورزش و مدال‌آوران و افتخارآفرینان کشور است، گفت: از همه شما صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم. ورزش امری ضروری است و توسعه ورزش، توسعه سلامت جامعه، امید در جامعه، نشاط اجتماعی و انسجام ملی در جامعه است.

وی افزود: قهرمانان پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند و حقیقتا قهرمان بر سکوی قهرمانی و با به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی ایران دل مردم را شاد می‌کند و این شادی بسیار ارزشمند و قیمتی است. 

رئیس‌جمهور اظهار کرد: ملت ایران هنگامی که عزیزی بر سکوی قهرمانی قرار می‌گیرد، شاد می‌شوند. از اینجاست که باید بر گسترش ورزش قهرمانی تأکید کرد و زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش قهرمانی را مهم دانست. قهرمانان ما نباید هیچ دغدغه‌ای جز میدان و قهرمان شدن نداشته باشند. 

رئیسی با تأکید بر اینکه تمام خواسته‌ها، الزامات و اقتضائات برای گسترش ورزش قهرمانی باید فراهم شود، گفت: ورزش همگانی و حرفه‌ای و ورزش بانوان بسیار اهمیت دارد. ورزش بانوان در این سال‌ها افتخارات مهمی آفرید و حضور بانوان در میدان‌های مختلف باعث افتخار و اقتدار بوده است اما در این میان باید به ورزش عشایری و روستایی و امر ورزش به عنوانی یکی از معروف‌ها توجه کرد. گسترش این معروف در جامعه می‌تواند مشکلات روحی را رفع کند و سلامت را برای جامعه تضمین کند. 

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امتیاز ورزشکاران و قهرمانان ما بر سایر ورزشکاران و قهرمانان، فتوت، مردانگی و باور به ارزش‌های دینی و الهی است. این زیبایی وصف‌ناپذیری به قهرمانی و حضور در میدان می‌دهد. احساس مسئولیت برای یک قهرمان و ورزشکار امر مهمی است. این احساس مسئولیت‌پذیری نسبت به جامعه مسلمین و مظلومان، همان روحیه‌ای است که تختی‌ها و بزرگان و قهرمانان و شهدای با فضیلت ورزشکار ما به ما آموختند. لذا در ابتدای ورود به این نشست به مقام شامخ شهیدان، ایثارگران و جانبازان ادای احترام کردیم. 

وی افزود: حقیقت آن است که بالاترین سکوی قهرمانی از آن کسی است که در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده است و حاضر به رسمیت شناختن این رژیم کودک‌کش نشده است؛ این بالاترین سکوی قهرمانی و قهرمانی واقعی است که همراه با انگیزه و حضور الهام‌بخش برای عصرها و نسل‌ها است. قهرمانی و ورزش ما همراه با داشته‌های عقیدتی و نگاه به نجات مظلوم و فریاد کشیدن بر ظالم و ستمگر است. اینها به ورزش و قهرمانی معنای واقعی می‌دهد. 

رئیس‌جمهور اظهار کرد: نکته مهم آن است که شما جلوه ما می‌توانیم هستید. کسانی هستند که به هر دلیل یا ناتوانی‌های به ظاهر جسمی یا برخی از مشکلات و نبودن برخی از امکانات، در شهر و روستا با تلاش و اراده پولادین بر سکوی قهرمان ملی قرار می‌گیرند که اینها از جلوه‌های توانستن و خواستن است. همچنان که شهدا در میدان‌های نبرد به ما آموختند که می‌توانیم و صنعتگران و تولیدکنندگان نام‌آور ما ثابت کردند با همه تحریم‌ها ما می‌توانیم، شما نیز در عرصه‌های مختلف این توانایی را اثبات کردید. 

رئیسی بیان کرد: این جلسه و نشست نمادی از تجلیل و تکریم است. امروز در وزارت ورزش و جوانان، وزیر و معاونان در سراسر کشور همت دارند از ورزش حمایت کنند و دولت نیز حمایت از ورزش را در دستور کار دارند. 

وی ضمن تشکر از وزیر سابق وزارت ورزش و جوانان و تقدیر از وزیر فعلی، گفت: آقای هاشمی از همین مجموعه و بدنه ورزشی کشور است و ورزش را می‌شناسد ومعاونین و مدیران او در سراسر کشور نیز عمیقا با ورزش در ارتباط و با مشکلات ورزش آشنا هستند و گام‌های مؤثری جهت ارتقای سطح ورزش و رفع مشکلات آن برداشته‌اند. 
 
رئیس‌جمهور با تأکید بر فعالیت باشگاه و سامان دادن باشگاه‌ها به دست پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی سراسر کشور، تصریح کرد: این سپردن کار مردم به مردم است. این موضوع را از رهنمودهای رهبری می‌دانیم و بنا هم داریم آن را اجرایی کنیم. پروژه‌های نیمه تمام و به سامان رسیدن آن با کمک قهرمانان ورزشی و با حمایت دولت در برنامه‌کاری دولت سیزدهم است که در این رابطه گام‌هایی برداشته شده است. 
 
وی به گسترش باشگاه‌ها به دست قهرمانان و استقبال دولت طی سفرهای استانی از پیشنهادات قهرمانان ورزشی تأکید کرد و افزود: دولت همراه با مردم، ورزش حرفه‌ای، قهرمانی، همگانی و باستانی و ... است. باید مردم با حمایت دولت کار را پیش ببرند. این موارد را در جلسات تأکید کرده‌ام؛ کار دولت هدایت، حمایت و نظارت است اما آنکه مباشرت دارد، بخش خصوصی و فعالان در این حوزه هستند که می‌توانند بسیار نقش‌آفرین باشند. 
 
رئیس‌جمهور با اشاره به رعایت عدالت در ورزش، اظهار کرد: براساس آمایش سرزمینی باید تقسیم و توزیع امکانات و ظرفیت‌ها انجام شده و نقاط کم‌ برخوردار، پر برخوردار و محروم شناسایی شوند. عدالت توزیعی و جنسیتی، همه از شقوق عدالت هستند که می‌تواند آرامش‌بخش باشد تا مردم بدانند به عدالت و توزیع امکانات توجه می‌شود. 
 
رئیسی با تأکید بر ضرورت استعدادیابی در ورزش، بیان کرد: استعدادیابی و توجه به نگه‌داشت استعدادها و پرورش آنها بسیار مهم است. شما استعدادهایی داشته‌اید که شناسایی شده‌اند. بنابراین شناسایی استعدادها، نگه‌داشت و پرورش آن مهم است که برعهده شما است تا با جدیت این کار را دنبال کنید چون جامعه را امیدوار می‌کند. 
 
رئیس‌جمهور اضافه کرد: آمادگی و تهیه همه زیرساخت‌ها، مجموعه اقداماتی که در فدارسیون‌ها، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک اجرا می‌شود همه برای این است که ورزشکاران، فعالیت‌شان را با نشاط و انگیزه دنبال کنند تا در کشور بتوانیم در حوزه ورزش گام‌های مؤثرتری را برداریم. 
 
وی در ادامه به تولیدات ورزشی یا اقتصاد ورزش در کنار ورزش و ضرورت توجه به این عرصه تأکید کرد و گفت: اقتصاد ورزش مهم است که باید در خدمت نیازهای ورزشی باشد. سوداگری و زیاده‌طلبی در این زمینه مردود است. مهم این است افراد این میدان، تولیدات و تجهیزات ورزشی را با استانداردهای لازم در خدمت ورزشکار تهیه و تولید کنند به طوری که ورزشکاران و افراد در روستاها و شهرستان‌ها دارای تجهیزات ورزشی با استانداردهای لازم و کمک‌کننده باشند.
 
رئیس‌جمهور بر دور نگه داشتن تولیدات ورزشی از میدان سودجویی و کاسته شدن از کیفیت تجهیزات ورزشی تأکید کرد و افزود: در این میدان باید با کار و تلاش، نگاه ارتقای کیفیت مورد توجه باشد. ارتقای کیفیت در همه جا مورد توجه است که در کنار کمیت همواره باید مورد عنایت باشد. 
 
رئیسی افزود: در سال گذشته نزدیک به هزار مدال رنگارنگ و افتخارآفرین توسط ورزشکاران کسب شد. صمیمانه از مربیان تشکر می‌کنم. نقش مربی و معلم و کسی که توانسته با بهره‌گیری از تجربه، افراد بسیاری را پرورش دهد، مهم است و صمیمانه از آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.
 
رئیس‌جمهور تصریح کرد: نباید به پیشکسوتان عرصه ورزش کم‌توجهی کرد. همواره در برنامه‌ریزی و توجه به ورزشکاران نگاه به پیشکسوتان و افرادی که آینده را رقم می‌زنند، امیدوار‌کننده است و افراد امیدوار می‌شوند که اگر روزی ما در عرصه ورزش نبودیم به ما هم توجه می‌شود این بسیار امیدآفرین است پس نگاه به پیشکسوتان مهم است.
 
وی ادامه داد: امیدوارم خداوند متعال به حق علی(ع) که همه ورزشکاران از علی مدد می‌گیرند، به دولت به عنوان خدمتگزاران به مردم، به ورزشکاران، مدال‌آوران، مربیان، متربیان و همه چهره‌های فعال در حوزه ورزش مدد کند تا بتوانند نشاط، امید و سرمایه اجتماعی را در جامعه افزون کنند و شاهد آن باشیم با قهرمانی و مدال‌آوری دل مردم، رهبر معظم انقلاب و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شاد شود. 
 
رئیس‌جمهور در پایان به سخنان وزیر ورزش و جوانان درباره افزایش اعتبارات برای ورزش اشاره کرد و گفت: من هم تأکید دارم و اعتقاد و باور در دولت این است که هزینه کردن برای ورزش، هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری است. لذا هزینه برای ورزش هرچه افزایش پیدا کند و مدیران درست مصرف کنند، این سرمایه‌گذاری جهت یک معروف و وظیفه ملی است که برعهده دولت خواهد بود. 
انتهای پیام

نظر شما