شناسهٔ خبر: 66527859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از مراتع عشایری همدان

مدیر امور عشایری همدان گفت: ۳۰۰ هکتار از مراتع عشایری استان به کشت انواع مختلف گیاه دارویی اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

کشت گیاهان دارویی در ۳۰۰ هکتار از مراتع عشایری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ جعفر کاویانی دلشاد با اشاره به تنوع بخشی به درآمد عشایر استان همدان، افزود: در راستای ایجاد مشاغل جدید برای عشایر و افزایش درآمد این قشر با حمایت سازمان امور عشایر ایران میز‌های تخصصی صنایع دستی، گیاهان دارویی گردشگری و زنجیره گوشت قرمز فعال شده است.

او با اشاره به ضرورت برگزاری کلاس‌ها و کارگا‌های آموزشی برای عشایر، تأکید کرد: با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و اداره کل فنی وحرفه‌ای همدان تفاهمنامه‌های به امضاء رسید که درزمینه آموزش عشایر همکاری گسترده‌ای به انجام برسد.

مدیر امور عشایر استان همدان تصریح کرد: بر همین اساس کلاس‌های قالی بافی، خیاطی، کشت گیاهان دارویی، گردشگری وصنایع دستی در شهرستان‌های همدان تویسرکان و نهاوند برقرار شد که در مجموع ۲۱۸۰ نفر روز آموزش، دوره‌های آموزشی را طی کردند.

کاویانی گفت: در زمینه گردشگری عشایری و صنایع دستی عشایری با ایجاد سیاه چادر‌هایی در مبادی ورودی شهر و بلوار ارم و تپه هگمتانه با اشاعه فرهنگ عشایری ومعرفی گردشگری عشایری، صنایع دستی نیز به معرض فروش گذاشته شد که مورد استقبال همشریان عزیز و گردشگران استان قرار گرفت.

او تصریح کرد: امور عشایری پیگیر ایجاد بازارچه عشایری وسایت‌های گردشگری دائمی عشایر در استان است، زیرا که طبیعت بکر در۷۲ سامانه عرفی عمدتا زمینه این فعالیت‌ها را دارند.

این مسئول افزود: عشایر استان همدان با چهار هزار خانوار و ۷۲ سامانه عرفی پنج و نهم دهم درصد مراتع استان را در اختیار دارند و دارای ۴۷۰ هزار دام سبک هستند که سالیانه ۶۰۰۰تن گوشت قرمز، ۲۵۰۰۰تن شیر و فرآورد‌های لبنی و ۴۷۵تن پشم تولید می‌کنند.

 

 

نظر شما