شناسهٔ خبر: 66525680 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

6 روستای خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه، 6 سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان راه اندازی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، از اتصال 6 روستای دیگر استان، به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه ماه تاکنون با راه اندازی 6 سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات 6 روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات استان خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد، 4 سایت جدید در روستاهای جمز و مرغوب شهرستان طبس، حیدرآباد شهرستان نهبندان و  سهک شهرستان درمیان، احداث و راه اندازی شده اند که این روستاها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره مند کرده اند.

بهی خاطرنشان کرد: همچنین با ارتقاء تکنولوژی 2 سایت دیگر تلفن همراه، روستاهای نوغاب شهرستان سربیشه و کلاته بالا (شهرک قدس) شهرستان قائنات، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شده اند.

به گفته وی، با راه اندازی این سایت ها که با اعتباری بالغ بر 236 میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرایی شده اند، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از 850 خانوار روستایی استان قرار گرفت.

نظر شما