شناسهٔ خبر: 66524942 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

لیگ برتر انگلیس؛ زیبا تحت هر شرایطی

اگر طرفدار هیچ تیمی هم نباشیم هر هفته بازی‌های جذابی در لیگ برتر می‌بینیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری‌آنلاین، هر چه با خودت می‌گویی بازی لیورپول- تاتنهام را برای لیورپولی که دیگر شانس قهرمانی ندارد و تاتنهامی که از منطقه سهمیه لیگ قهرمانان خارج شده است نبینی، باز هم نمی‌شود. بازی‌ها جذاب، پرگل و هیجان‌انگیز است و نمی‌شود فرصت تماشای آنها را از دست داد، حتی اگر طرفدار هیچ تیمی نباشی. بازی ۲تیم ۴بر صفر به سود لیورپول پیش می‌رفت که ناگهان ورق برگشت و چیزی نمانده بود مساوی شود ولی در نهایت ۴بر۲ تمام شد.

لیورپول فقط در یک بازی از ۳۰بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل اسپرز در آنفیلد شکست خورده است (۹تساوی و ۲۰برد). این در حالی است که این تیم برای نخستین بار در ۲بازی خانگی متوالی مقابل آنها ۴گل به ثمر رسانده است (۴بر۳ در آوریل۲۰۲۳ و ۴بر۲ پریشب).

اسپرز ۴بازی اخیر خود در لیگ برتر را باخته است (مقابل نیوکاسل، آرسنال، چلسی و لیورپول) و این طولانی‌ترین روند شکست آنها بعد از نوامبر۲۰۰۴(باخت در ۶بازی) است. اوسوالدو آردیلس آرژانتینی (شکست در ۷بازی بین ژانویه تا فوریه۱۹۹۴) بیشترین شکست متوالی را به‌عنوان سرمربی تاتنهام تجربه کرده.

بعد از ۲کلین‌شیت متوالی در لیگ برتر در ‌ماه اکتبر (مقابل لوتون و فولام)، تاتنهام در ۲۶بازی اخیر خود در این رقابت‌ها فقط ۲بار دروازه خود را بسته نگه داشته. آنها همچنین در ۴بازی اخیر خود در لیگ گل اول را دریافت کرده‌اند که این طولانی‌ترین روند آنها از ژانویه۲۰۲۳(۷بازی تحت هدایت آنتونیو کونته) است.

مو صلاح از لیورپول به نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شد که در ۳فصل متوالی بیش از ۱۰گل به ثمر رسانده و بیش از ۱۰پاس گل داده است. او پس از وین رونی، دومین بازیکنی است که در مجموع ۵فصل مجزا در هر فصل بیش از ۱۰گل و پاس گل ثبت کرده.

صلاح در دوران باشگاهی خود در اروپا ۱۲گل مقابل تاتنهام به ثمر رسانده که پس از منچستریونایتد (۱۴) دومین حریف محبوب او در تمام رقابت‌ها محسوب می‌شود. صلاح در لیگ برتر ۹گل به این تیم زده که تنها هری کین در تقابل‌ها توانسته این تعداد گل بزند.

سون هیونگ مین سیصدمین بازی خود را در لیگ برتر انجام داد و سومین بازیکنی شد که به این نقطه عطف برای اسپرز می‌رسد (پس از هوگو لوریس با ۳۶۱و هری کین با ۳۱۷بازی). او ۱۷بازی دیگر تا رسیدن به رکورد کین فاصله دارد که احتمالا پیش از نیم‌فصل آینده به این رکورد می‌رسد.

سون در ۵بازی متوالی لیگ برتر مقابل لیورپول گل زده است که طولانی‌ترین گلزنی یک بازیکن مقابل قرمزها در این رقابت‌هاست؛ برابر با ۵گل جیمی واردی بین سال‌های ۲۰۱۶و ۲۰۱۷).

خشم داروین

اتفاق بدی که برای لیورپول در بازی با تاتنهام افتاد، هو شدن داروین نونیس توسط هواداران خودی بود. قرمزها از گل خراب کردن‌های این مهاجم اروگوئه‌ای خسته شده‌اند. داروین از فرط ناراحتی پس از بازی همه عکس‌هایش با لیورپول را از صفحه اینستاگرامش حذف کرد. ممکن است با رفتن کلوپ چند بازیکن هم از این تیم بروند و بعید نیست یکی از آنها همین داروین باشد. آرتتا برای فصل آینده دنبال یک مهاجم مرکزی برای آرسنال است و دیگر به گابریل ژسوس اعتمادی ندارد. شاید این انتقال به سود هر دو باشگاه باشد. چلسی هم دنبال یک مهاجم بزرگ است و اگر نتواند اوسیمن را از ناپولی بخرد، ممکن است سراغ نونیس برود. پیشنهاد چلسی به ناپولی ۹۰میلیون پوند به‌علاوه لوکاکو بوده. از بارسلونا هم به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب داروین یاد می‌شود اما بارسا برای هیچ بازیکنی پول ندارد. داروین از بس عصبانی بود، حتی یکی از اکانت‌های هواداری باشگاه را که از او حمایت کرده بود بلاک کرد.

یورگن کلوپ در آخرین بازی فصل لیورپول در آنفیلد باید تیمش را مقابل ولوز به زمین بفرستد. این آخرین حضور سرمربی آلمانی در لیورپول خواهد بود و کلوپ گفته: «امیدوارم در این روز باران بیاید تا هواداران اشک‌هایم را نبینند.»

نظر شما