شناسهٔ خبر: 66523902 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کسب مجوز برای واردات میوه های گرمسیری در مرز باشماق مریوان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با تلاش و پیگیری استاندار کردستان ،مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان اخذ شد.

صاحب‌خبر -

کسب مجوز برای واردات میوه های گرمسیری در مرز باشماق مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،پیمان اسکندری به صدور ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از مرزباشماق مریوان به کشور عراق اشاره کرد و گفت: پیگیری های لازم برای اخذ مجوز واردات میوه های گرمسیری از این مرز انجام شد.
وی با اعلام اینکه مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از جمله موز، آناناس، انبه و نارگیل از مرز بین‌المللی باشماق مریوان توسط سازمان حفظ نباتات کشور صادر شد، افزود: با این اقدام نیاز بازار مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور تامین می شود.
ربیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان ایجاد شده است.
وی یادآور شد: تجار از اردیبهشت ماه سال جاری می توانند ضمن اخذ مجوزهای لازم اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان کنند.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان، سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می دهد.

نظر شما