شناسهٔ خبر: 66523763 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بزرگراه اردبیل - سرچم

تکمیل قطعات در دست اجرا نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل و بهره‌برداری از ۴۴ کیلومتر بزرگراه در مسیر اردبیل - سرچم طی سال‌های اخبر خبر داد و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از قطعات در دست اجرا در سال جاری نیازمند ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار است.

صاحب‌خبر -

تکمیل قطعات در دست اجرا نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتباربه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، محبوب حیدری با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی در جنوب استان در مسیر ۱۸۷ کیلومتری اردبیل- سرچم در قالب قطعات مختلف در دست اجراست، افزود: انتظار می‌رود با تخصیص و تامین اعتبارات مورد نیاز با کمک و تلاش مسئولان ارشد استان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی شاهد تسریع در روند احداث این شبکه و ارتقای ایمنی جاده‌ای در استان اردبیل باشیم.
وی افزود:جاده اردبیل- سرچم اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان اردبیل به مرکز کشور است و عملیات تعریض و تبدیل آن به بزرگراه جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ۱۷ کیلومتر بزرگراه در مسیر اردبیل - سرچم قبل از تعطیلات نوروز گفت: اجرای سایر قطعات در این مسیر هم با مساعد شدن شرایط جوی شتاب گرفته و با تامین اعتبارات امسال هم بخشی از این شبکه تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.
حیدری افزود: علاوه بر مسیر اردبیل - سرچم ، احداث تونل دوم گردنه حیران به طول ۷۳۰ متر ، احداث باند دوم رضی – امیرکندی و گرمی – بیله‌سوار به طول ۶۵ کیلومتر و احداث باند دوم پارس‌آباد – سربند – مشگین‌شهر به طول ۶۰ کیلومتر از جمله طرح‌های مهم و بزرگراهی در دست اقدام استان است.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت بهسازی بزرگراه اردبیل - مشگین‌شهر ادامه داد: موسسه عاشورا به عنوان مجری طرح بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از راه و شهرسازی مطالبه دارد که در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار و تامین اعتبار لازم، این طرح نیز در موعد مقرر بهره‌برداری می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده مشگین‌شهر- اهر به بزرگراه تبدیل می‌شود ، گفت: اجرای این طرح با توجه به حادثه‌خیز بودن جاده از مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم مشگین‌شهر بود که پس از اتمام مطالعات و تامین اعتبار اولیه به پیمانکار واگذار شد و عملیات اجرایی آن هم به خوبی پیش می‌رود.

نظر شما