شناسهٔ خبر: 66523404 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغال زایی درسیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:با هدف خدمت رسانی به مردم و فراهم شدن فرصت اشتغال و کسب و کار برای جوانان ۹۰۹ کارگاه اشتغال زایی در سطح این استان افتتاح شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرهنگ غلامرضا ملایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد و خدمات بسیار زیاد در حوزه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از بدو راه اندازی تاکنون انجام داده و یا در دستور کار برای انجام دارد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از دو هزار طرح کوچک‌وبزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به جز کمک و خدمات مومنانه اجرا شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چابهار که مراحل زیرساختی خود را می‌گذراند، اجرای دهکده سلامت، احداث هزار و ۵۰۰ واحد خانه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد، ساخت و مرمت خانه محرومان و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹ طرح اشتغالزایی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص از جمله فعالیت‌های شده در سال گذشته توسط این نهاد بوده است.

وی با اشاره به دو سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره ورود سپاه پاسداران و بسیج از زمان آغاز سیلاب در منطقه، خاطر نشان کرد: فعالیت ۱۲۰ دستگاه کفکش، لجن کش و پمپ برای تخلیه منازل مردم و معابر عمومی با بهره گیری از توان ۳۶۰ گروه جهادی کار خدمات رسانی و امدادرسانی به سیل زدگان را انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: در این دو سیل بیش از سه هزار بسته کمک معیشتی در بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شد که با توجه به تدابیر استاندار برای کمک‌های این چنینی به سیل زدگان، نیازمند اقداماتی مانند بازگشایی راه‌های روستایی، در سیل فروردین ماه گذشته، راه دسترسی به ۳۶۰ روستا قطع شده بود که با بهره گیری از توانمندی و امکانات و تجهیزات قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، سپاه سلمان و قرارگاه قدس نزسا در جنوب شرق کشور به این موضوع مهم ورود کردیم که  ۳۰۷ دستگاه ماشین آلات سنگین و ۷۰ دستگاه خودروی سبک مورد بهره‌گیری قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در سیل دوم در اردیبهشت ماه بازگشایی محور کهیر به زرآباد که از چهار قسمت دچار شکستگی و بریدگی قرارگرفته بود و به این واسطه راه ارتباطی این استان با هرمزگان قطع شده بود در اختیار سپاه و بسیج قرار گرفت که انجام شدو در حال حاضر هم در منطقه پیر سهراب و شهرستان دشتیاری امکانات ما قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: در قالب طرح شهید عجمیان، ۶۱۴ مدرسه مرمت، بهسازی و تخلیه آب شد.

ملایی گفت: در حال حاضر بازسازی مناطق سیل زده پیرسهراب چابهار و بخش تلنگ شهرستان قصرقند به سپاه و بسیج سازندگی سپرده شدن که منتظر تحویل طرح  و مطالعات مشاوران هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج سازندگی امسال در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: براساس برنامه ریزی شده، تعداد ۲۱ عنوان برنامه شامل ۹۰۹ طرح اقتصاد مقاومتی، ۲۵۰ طرح عمرانی کوچک‌وبزرگ و کمک‌های مومنانه در استان انجام و اجرایی خواهند شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در اطلس جهادی استان ثبت شده‌اند که همه آنها بومی هستند و تعدادی نیز از استان‌های دیگر با آورده خود به این استان هجرت می‌کنند، همه اینها مورد پشتیبانی و حمایت بسیج سازندگی، نواحی مقاومت بسیج، پایگاه‌های بسیج، سپاه پاسداران قرار دارند.

نظر شما