شناسهٔ خبر: 66522340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بیانیه سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا علیه‌السلام در حمایت از اجرای طرح نور

سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا علیه‌السلام در بیانیه ای ضمن حمایت از اجرای طرح نور بر مسئله عفاف و پوشش اسلامی به عنوان یکی از ضروریات دین مبین اسلام و فرهنگ متعالی جامعه ایرانی تاکیدکرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، بیانیه سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا علیه‌السلام در خصوص حمایت از اجرای طرح نور به شرح زیر است؛


بسمی تعالی

«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»
و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود.
(آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل‌عمران)

طبق آیات نورانی قرآن کریم و احادیث شریف ائمه اطهار علیهم السلام امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های دین داری است و در بین همه ی معروف‌ها عفاف و حجاب از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

مسئله عفاف و پوشش اسلامی یکی از ضروریات دین مبین اسلام است که قرن‌ها به‌ عنوان یک فرهنگ متعالی در جامعه ایرانی وجود داشته است.

حفظ و حراست از این فرهنگ دینی در همه زمانها بویژه در شرایط فعلی ، که دشمن با اجرای جنگ ترکیبی بدنبال از بین بردن عفاف و حجاب بانوان ایران اسلامی است حقیقتا امری لازم و ضروری است.

یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را به‌ زور وادار به دین‌داری کند امّا در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد؛ و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهیان از منکر، در این زمینه وظیفه‌ی خودشان را باید به بهترین نحو ممکن انجام بدهند.

اکنون که بدنبال مطالبات ملت مؤمن و انقلابی مبنی بر پاسداری از فرهنگ حجاب و عفاف و جلوگیری از پدیده شوم بی عفتی در جامعه، فرماندهی محترم فراجا و نیروهای تحت امر با اجرای طرح نور در جهت حفظ و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سالم سازی محیط های اجتماعی اقدام نموده اند، سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان خراسان رضوی ضمن اعلام حمایت همه جانبه از زحمات خالصانه کلیه نیروهای خدوم انتظامی تشکر و قدردانی می نماید و از مسئولان محترم قوای سه گانه انتظار دارد که با قوت و جدیت پشتوانه نیروی انتظامی باشند.

سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه امام رضا علیه السلام

نظر شما