شناسهٔ خبر: 66520152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان ایلام؛

۷۸ درصد پرونده های مرکز مشاوره پلیس ایلام مصالحه شد

فرمانده انتظامی استان ایلام، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است، گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام،  گفت: مراكز مشاوره پليس در عرصه كاهش آسيب‌ها و جرائم اجتماعی و افزايش سطح امنيت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی افزود: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اظهار کرد: ايجاد مراكز مشاوره پليس در راستای رويكرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: هر قدر بتوان با رويكرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی را حل و فصل كرد، به همان ميزان بار انتظامی در جامعه نيز كاهش خواهد يافت.

 همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره، از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شود.

 

نظر شما