شناسهٔ خبر: 66520079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

طرح سر شماری از مراکز فعال در حوزه صنعت چاپ در دستور کار قرار دارد

معاون توسعه و نظارت دفتر امور چاپ گفت: طرح سر شماری از مراکز فعال در حوزه صنعت چاپ در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، رضا بشر دوست معاون توسعه و نظارت دفتر امور چاپ در بازدید از مراکز فعال صنعت چاپ در سطح شهر صنعتی کاوه اظهار داشت: به منظور هدایت سرمایه گذاری و رفع مقررات غیرضرور  طرح اصلاح قوانین و آیین نامه ها علی الخصوص آیین نامه تاسیس چاپخانه ها در راستای بهبود محیط کسب و کار ، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود:طرح سر شماری از مراکز فعال در حوزه صنعت چاپ که دارای مجوز می باشند نیز در اولویت اقدامات معاونت توسعه و نظارت دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

معاون توسعه و نظارت دفتر امور چاپ  و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،تاکید کرد: با توجه به ظرفیت استان مرکزی این استان می تواند بعد از استان سمنان برای انجام طرح به عنوان استان پایلوت انتخاب شود.

وی بیان داشت: به منظور حمایت از مراکز چاپ فعال در استان ها مقرر شد با هماهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقاضای از  استانداری  و ذیحسابی و سایر دستگاههای دیگر  اسناد مربوط به چاپ و انتشارات که در خارج از استانها چاپ می شوند ،پرداخت نشود.

بشر دوست تاکید کرد:حسب جلسات متعدد تشکل ها و  اتحادیه های چاپخانه داران با آقای ابراهیمی مدیر کل محترم دفتر چاپ با تشکیل اتحادیه های مستقل چاپ در استانهای مستعد  تاثیر گذاری و تعامل و توسعه صنعت چاپ ارا فزایش می دهد که می طلبد در راستای مرتفع نمودن مشکلات فعالان صنعت چاپ این استان  اتحادیه چاپخانه داران در استان مرکزی نیز تشکیل شود و ما نیز در مرکز پیگیری می‌کنیم.

 درادامه علیرضا تقی قلعه نو رییس گروه نظارت و بازرسی دفتر امور چاپ و نشر ، با اشاره به طرح بازرسی از مراکز چاپ ،افزود: در سال گذشته این طرح باهدف پویایی ، تشویق و ترغیب واحد های بازرسی علاوه بر استان تهران که به صورت پیوسته انجام شد،در سطح استانهای البرز و قم و قزوین  اجرا گردید که با استقبال خوب چاپخانه داران و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها مواجه شد.

 رییس گروه نظارت و بازرسی دفتر امور چاپ  و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،یادآور شد: این طرح برای بازرسین استانی نیز جنبه آموزشی خواهد داشت که با توجه به ظرفیت استان مرکزی این طرح قابل اجرا می باشد.

وی تاکید کرد: براساس پیگیری های دفتر امور چاپ و  بخشنامه سازمان تامین اجتماعی ، کلیه چاپخانه ها در سراسر کشور از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا سقف پنج کارگر معاف می‌شوند که چنانچه در استان مشکلی در این زمینه باشد،آماده پیگیری هستیم.

نظر شما