شناسهٔ خبر: 66517309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۵۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان غربی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی از نشان‌دار شدن ۵۱ هزار و ۲۳۴ بیمار خاص و صعب العلاج در ستان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته از بابت خدمات تشخیصی درمانی بیماران خاص و صعب العلاج از سوی بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

۵۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،فریده جعفری با اشاره به اقدام قابل توجه دولت سیزدهم در جهت حفاظت مالی از بیماران خاص و صعب العلاج در قبال هزینه‌های تشخیصی درمانی افزود: در گذشته تنها هزینه درمان پنج بیماری رایگان بود اما در این دولت با وجود تنگناهای اقتصادی، بسته‌های حمایتی برای ۱۰۷ بیماری اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: صندوق ویژه بیماران خاص به منظور جبران بخشی از هزینه‌های درمان این بیماران و کاهش پرداخت از جیب آنها از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ تاسیس شده است.

وی اظهار کرد: انواع سرطان، دیابت، انواع سوختگی، بیماری های اعصاب و روان مزمن، صرع مقاوم به درمان، اُتیسم و SMA از جمله بیماری های این بخش به شمار می رود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر با اجرای طرح وِیژه از سوی دولت سیزدهم، بسته‌های خدمتی برای ۵۱ بیماری در خدمات سرپایی و ۱۱ بیماری در خدمات بستری بر بستر سامانه‌های الکترونیکی پیاده سازی شده است.

جعفری گفت: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت‌های این صندوق بوده و بر اساس لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران دیالیزی (دیالیز خونی و دیالیز صفاقی)، موکوپلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های اس‌ام‌ای، سیستیک فیبروزس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضا (شامل سلول‌های بنیادی خونساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌ های DBS برای بیماران (پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، تورث) ، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی مشمول حمایت این صندوق است.

وی افزود: برای بهره مندی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از مزایای این صندوق، لازم است بیمار تحت پوشش بیمه پایه یک سازمان بیمه گر پایه داشته باشد و سپس باید نسبت به ثبت درخواست حمایت در قبال بیماری خاص و صعب العلاج با مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس csp.ihio.gov.ir یا bimehsalamatiranian.ir اقدام کند.

نظر شما