شناسهٔ خبر: 66516419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی؛

بارزانی: اجازه نمی‌دهیم از اقلیم کردستان به امنیت ایران لطمه بزنند

تهران- ایرنا- رییس اقلیم کردستان عراق گفت: امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی‌دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه در دیدار علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با ابراز خوشحالی از حضور در تهران و دیدارهای انجام شده، گفت امنیت ایران، امنیت ماست و اجازه نمی دهیم هیچ طرف ثالثی از ناحیه ی اقلیم کردستان عراق به امنیت جمهوری اسلامی ایران لطمه بزند.

بارزانی با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در دوران مبارزه با حکومت صدام و چه بعد از آن و شکل دهی به عراق جدید، ابراز امیدواری کرد که تا روابط اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در همه ی ابعاد از جمله در بعد امنیتی و اقتصادی بیش از پیش گسترش یابد.

احمدیان هم با خوشامدگویی به بارزانی روابط جمهوری اسلامی ایران با ملت عراق و از جمله مردم کردستان عراق را روابط تاریخی و فرهنگی بسیار عمیق و دیرینه برشمرد، که مبتنی بر آرمانهای مشترک شکل گرفته و در طول زمان مستحکم شده است. لذا نباید اجازه داد هیچ طرف ثالثی اعم از رژیم صهیونیستی با ضد انقلاب و معارضین جمهوری اسلامی ایران به آن خدشه وارد کند.

همچنین وی برای همکاری جامع با اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی عراق اعلام آمادگی کرد.

احمدیان افزود: جمهوری اسلامی ایران آماده است همه گونه حمایتی از مردم، حاکمیت عراق و اقلیم کردستان و به ویژه شخص آقای نیچروان بارزانی را به عمل آورد.

دو طرف همچنین بر اجرای کامل توافقنامه امنیتی جمهوری اسلامی ایران و عراق تا حصول نتیجه و رفع کامل ناامنی تأکید کردند.

نظر شما