شناسهٔ خبر: 66515956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مسئولان قضایی استان آذربایجان غربی مشکلات کارگری و تولیدی مجتمع‌های شرکت دخانیات استان را رسیدگی کردند

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و ابراهیمی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب ارومیه از مجتمع دخانیات استان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی عصر امروز همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و ابراهیمی رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب ارومیه از مجتمع دخانیات استان بازدید کردند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و همراهان از خط تولید این واحد تولیدی که از سال ۱۳۲۶ فعالیت داشته و زمینه اشتغال بیش از ۵۰۰ نفر را در دو شیفت کاری فراهم کرده است، بازدید و ضمن دیدار با کارگران در جریان مشکلات قرار گرفته و دستورات لازم را برای پیگیری رفع این مشکلات صادر کردند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در حاشیه این دیدار بیان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام ۱۴ قرن پیش با بوسه زدن به دست کارگر اهمیت کار و کارگر را در مکتب اسلام نهادینه کردند.

عتباتی ادامه داد: در فرهنگ اسلامی و ایرانی تلاش و کوشش جایگاه ویژه‌ای دارد و همه باید برای بهبود این جایگاه تلاش کنند تا هم شرایط کار و سلامت کارگران بهبود یابد و هم افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع ذخایر، خصوصاً نیروی انسانی خلاق، مبتکر، با دانش و دلسوز که در استان ما کم هم نیست را شاهد باشیم.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: یکی از مهمترین راهبرد‌های رئیس قوه قضاییه که هر سال در راستای فرمان مقام معظم رهبری برای دستگاه قضایی تبیین می‌شود، حمایت از تولید و اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و قضایی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی و حمایت از کارگران و گره گشایی از مشکلات واحد‌های تولیدی است که نتیجه آن در سال گذشته حفظ و یا ایجاد اشتغال بالغ بر ۸هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی با ورود دستگاه قضایی استان بود.

وی اضافه کرد: نگاه دستگاه قضایی به فعالیت‌های تولیدی نگاه حمایتی است چراکه باور ما این است که هرچه قدر اشتغال و اقتصاد رونق داشته باشد به همان اندازه از ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها در جامعه کاسته می‌شود و به قول دیگر کمک به تولید و اشتغال در وهله اول کمک به سیستم قضایی است.

عتباتی ادامه داد: ما قدردان تلاش‌های جامعه نجیب کارگری هستیم که با وجود همه مشکلات و تحریم‌های ظالمانه دشمنان تلاش می‌کنند وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، در برابر این تلاش‌ها مسئولان نیز باید دغدغه‌های کارگران را مدنظر قرار دهند و برای رفع مشکلات آن‌ها تدبیر و تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی خطاب به کارگران و تشکل‌های کارگری تاکید کرد: دستگاه قضایی در کنار جامعه کارگری است و سعی دارد با بازدید‌های میدانی از واحد‌های تولیدی و طرح مشکلات آن‌ها در کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان برای رفع مشکلات این واحد‌ها که تاثیر مستقیم بر وضعیت جامعه کارگری دارد تلاشی موثر داشته باشد.

در ادامه جلسه دهقان مدیر کل تعاون، کار و رفاه استان نیز مطالبی را بیان و پس از آن نمایندگان کارگران شرکت دخانیات و نمایندگان تشکل‌ها کارگری مشکلات خود را بیان که عتباتی قول پیگیری و رفع این مشکلات را دادند.

انتهای پیام/ 

نظر شما