شناسهٔ خبر: 66515235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جلب مشارکت‌های مردمی از رویکردهای اصلی بسیج سازندگی است

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی شهرستان بجنورد گفت: جلب مشارکت‌های مردمی از رویکردهای اصلی بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی از مناطق کم برخوردار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سرگرد علی قویدل روز دوشنبه در همایش بسیجیان جهادگر بجنورد اظهار کرد: نام گذاری هفته ای در سال به نام بسیج سازندگی به دلیل تاکید بر لزوم ارتقا و گسترش روحیه جهاد و سازندگی در میان تمام اقشار مردم است.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی بین نیروها در اقدامات جهادی شهرستان، افزود: مشارکت مردمی در امور جهادی برای حل مشکلات محلی و منطقه ای پایه اصلی هر اقدام جهادی و سازندگی است به گونه ای که همواره سعی شده از ظرفیت مردمی بهره گرفته شود.

سرگرد قویدل خاطرنشان کرد: فعالیت های خوب بسیج سازندگی در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نتایج مثبتی را بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به برنامه های شاخص هفته بسیج سازندگی در شهرستان بجنورد، گفت: عطر افشانی گلزار شهدای روستایی و شهری توسط گروه های جهادی، برگزاری اردوهای جهادی ویژه نیروهای وظیفه در امور عام المنفعه، برگزاری رزمایش توزیع بسته های جهادی از جمله این برنامه ها است.

مسوول بسیج سازندگی شهرستان بجنورد یادآور شد: افتتاح تعدادی از پروژه های محرومیت زدایی و بازدید از مراکز اقتصادی مورد حمایت بسیج بخش دیگری از این برنامه ها است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جمعتی یک میلیون نفری استان خراسان شمالی زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و علاوه بر این جمعتی زیادی که حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در مناطق حاشیه شهرهای این استان سکونت دارند که نیازمند توجه حمایت های بیشتر در حوزه ها مختلف از جمله معیشت هستند.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی دارد که در بخش های مختلف در طول سال و به مناسبت های مختلف به مناطق محروم روستایی، عشایری و حاشیه ها برای خدمت رسانی اعزام خواهند شد.

نظر شما