شناسهٔ خبر: 66513558 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پرسپولیس – نساجی مازندران؛ آمار دو تیم و ترکیب احتمالی

صاحب‌خبر -

شفقنا –  دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نساجی مازندران از ساعت ۱۸:۱۵ دوشنبه در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش شفقنا ورزشی، تیم های پرسپولیس و نساجی مازندران در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که شرایط متفاوتی را در جدول لیگ بیست و سوم تجربه می کنند. پرسپولیس در رده دوم برای سبقت از استقلال تلاش می‌کند تا بار دیگر به صدر جدول برسد.

پرسپولیس با ۵۳ امتیاز در رده دوم جدول است و با هر نتیجه‌ای در این هفته از این رده پایین‌تر نخواهد آمد. سرخ‌پوشان منتظر لغزش استقلال هستند که در صورت امتیاز از دست دادن این تیم به صدر جدول برسند.

نساجی با ۲۲ امتیاز در رده سیزدهم جدول است. شکست در این بازی ممکن است به قیمت سقوط این تیم به رده پانزدهم و قرار گرفتن در منطقه سقوط تمام شود. نساجی با پیروزی در این مسابقه این شانس را دارد به رتبه دوازدهم صعود کند و از خطر سقوط دور شود.

پرسپولیس بهترین تیم نیم‌فصل دوم است و در ۶ بازی گذشته به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم در ۶ بازی قبلی گل نخورده و بهترین آمار این فصل را به جای گذاشته است. نساجی هم آمار تحسین‌برانگیزی در گل نخوردن دارد و ۳ بازی است که دروازه این تیم بسته مانده است. این تیم در ۶ بازی اخیر به ۳ پیروزی، ۱ تساوی و ۲ شکست رسیده است.

بر اساس آمار «متریکا»، پرسپولیس بهترین تیم لیگ در ارائه فوتبال مالکانه است و در درصد مالکیت توپ، تعداد پاس و دقت پاس رتبه نخست را دارد. این تیم کمترین گل خورده را دارد و در دریبل بهترین تیم لیگ است و در نبرد هوایی یکی از دو تیم ضعیف این دوره است. نساجی برخلاف پرسپولیس بهترین تیم لیگ در نبرد هوایی است. این تیم در شوت در چارچوب و دقت شوت یکی از ۳ تیم ضعیف لیگ به شمار می‌آید.

پرسپولیس از آخرین تقابل با نساجی در قائمشهر خاطره خوبی دارد و فصل گذشته با غلبه بر این تیم جشن قهرمانی گرفت. نساجی در لیگ برتر، هیچ‌وقت موفق به پیروزی مقابل پرسپولیس نشده است. نساجی با ۸ باخت برابر پرسپولیس، در لیگ برتر به تیمی بیشتر از این نباخته است. ساکت الهامی در ۲ تقابل قبلی با پرسپولیس در لیگ بازنده نشده است.

پرسپولیس تنها تیمی است که نساجی مقابل آن بیش از ۴ بار در لیگ برتر بازی کرده ولی هرگز برابر آن موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود نشده است. نساجی با دریافت ۲۳ گل، از هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس گل نخورده است. پرسپولیس در ۴ تقابل آخر برابر نساجی به طور متوسط ۳.۲۵ گل زده است.

آنالیز ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی مازندران:

این تیم در این بازی حساس امید عالیشاه را به دلیل مصدومیت و یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی‌گنجی را مدت‌هاست به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. خبر نگران کننده برای شیردال‌ها این است که آنها بعد از حضور اوسمار به عنوان سرمربی این تیم در دو بازی برابر حریفان شکست خوردند که در این بازی‌ها عالیشاه کاپیتان این تیم غایب بوده است.

در آن سو نساجی با حضور ساکت الهامی جان دوباره‌ای گرفته و در دو بازی اخیر خود برابر حریفان موفق شده زمین را با برتری ترک کند. نساجی هم‌اکنون با ۲۲ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد هرچند هنوز خطر سقوط این تیم ریشه‌دار مازندرانی را تهدید می‌کند و این تیم در این بازی خانگی محکوم به شکست شاگردان اوسمار است. نساجی ۴ بار در ورزشگاه شهید وطنی میزبان پرسپولیس بوده که در ۳ بازی برابر این تیم به تساوی رسیده و در یک بازی برابر قرمزها شکست خورده است. این تیم در این ۴ بازی ۳ گل زده و ۷ گل خورده است.

اوسمار در این بازی علیرضا بیرانوند را در قفس توری سرخ‌پوشان قرار خواهد داد و محمدحسین کنعانی‌زادگان و گئورگی گولسیانی در قلب خط دفاعی قرار خواهد گرفت. دانیال اسماعیلی‌فر بعد از یک جلسه محرومیت در این بازی در سمت راست خط دفاعی قرار می‌گیرد و عبدالکریم حسن نیز در سمت چپ به میدان خواهد رفت. مسعود ریگی در پست شش قرار خواهد گرفت و سروش رفیعی مثل همیشه طراح حملات پرسپولیس در این دیدار خواهد بود. وحید امیری در این بازی جانشین امید عالیشاه خواهد شد و مهدی ترابی و اوستون اورنوف نیز دو بال سمت راست و چپ پرسپولیس خواهند بود. عیسی آل‌کثیر نیز طراح حملات قرمزها در این دیدار خواهد بود.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی مازندران:

علیرضا بیرانوند – محمدحسین کنعانی زادگان – گئورگی گولسیانی – دانیال اسماعیلی‌فر – عبدالکریم حسن – مسعود ریگی – سروش رفیعی – وحید امیری- مهدی ترابی – اوستون اورنوف – عیسی آل‌کثیر

 

نظر شما