شناسهٔ خبر: 66512383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست بانک کشاورزی:

سرپرست بانک کشاورزی: ۲۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود

مشهد- ایرنا - سرپرست بانک کشاورزی گفت: دو هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات امسال برای پرداخت به کشاورزان و متقاضیان در این بانک پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

وهب متقی‌نیا روز دوشنبه در حاشیه همایش هم‌اندیشی مدیران بانک کشاورزی در جمع خبرنگاران مشهد با اشاره به شعار امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: بانک کشاورزی پارسال موفق به پرداخت دو هزار و ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات شد و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به کشاورزان آسیب دیده کمک گرفتیم.

وی بیان کرد: امسال نیز با تمام توان و تلاش پرداخت دو هزار و ۵۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به این بخش در نظر گرفته شده است.

سرپرست بانک کشاورزی با اشاره به این که موظف هستیم بر اساس سیاست‌های بانک مرکزی به سمت رعایت انضباط مالی و روش‌های نوین تامین مالی حرکت کنیم، افزود: برنامه تامین مالی برای امنیت غذایی، توسعه کشت گلخانه‌ای، توسعه صنعت دام و طیور، خرید تضمینی گندم و توسعه مکانیزاسیون از اولویت‌های امسال بانک است.

وی تاکید کرد: برای رسیدن به برنامه‌ها باید منابع پایدار از بازار سپرده‌ها جذب شود که با توجه به اهمیت مشارکت مردم که در نام‌گذاری شعار امسال نیز مورد تاکید قرار گرفته، لازم است مردم در امر سپرده گذاری در بانک کشاورزی کمک کنند تا در جهت چرخه تولید مورد استفاده قرار گیرد.

متقی‌نیا افزود: پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج به عنوان تسهیلات تکلیفی به خوبی در بانک کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در قالب بانکداری الکترونیکی نیز طرح‌ها و برنامه های نوینی در دستور کار است، ادامه داد: امسال نیز با کمک سازمان برنامه و بودجه و اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه ها، در کمترین زمان خرید تضمینی گندم با عاملیت بانک کشاورزی انجام می‌شود.

این مقام مسوول در خصوص پرداخت خسارت به کشاورزان آسیب دیده از تغییرهای آب و هوایی نیز گفت: یک ظرفیت قانونی در بودجه امسال وجود دارد که برای تسهیلات کمتر از دو میلیارد ریال در حوزه کشاورزی، کشاورزان وام گیرنده که دچار آسیب و خسارت شده باشند، یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت در نظر گرفته شده که تحقق آن نیازمند همکاری موثر سازمان برنامه و بودجه است.

همایش هم‌اندیشی مدیران بانک کشاورزی سراسر کشور در مشهد با هدف تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در این مجموعه برگزار شد.

نظر شما