شناسهٔ خبر: 66511109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقاومت فلسطین: حمله به رفح، مذاکرات را متوقف می‌کند

تهران- ایرنا- یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین گفت: هرگونه حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است به توقف مذاکرات برای دستیابی به آتش بس منجر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، یک منبع آگاه در مقاومت فلسطین امروز دوشنبه در گفت و گو با شبکه المیادین افزود: با توجه به حوادث اخیر و تهدید اشغالگران به حمله به رفح، در صورت هرگونه حمله جزئی یا گسترده به این منطقه، حماس ممکن است به سمت توقف مذاکرات جاری حرکت کند.

وی اضافه کرد: جنبش حماس تاکید کرده است که تهدید به حمله زمینی به رفح، هیچ فشاری براین جنبش اعمال نخواهد کرد و در مذاکرات هیچ تاثیر مثبتی برای رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، همزمان با تهدیدهای مقامات صهیونیست برای حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز روند کوچاندن ساکنان منطقه شرقی این شهر به منطقه خان یونس خبر داد.

خبرگزاری «سما» به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی شهر رفح به سمت منطقه خان یونس در جنوب نوار غزه خبر داد و با انتشار ویدئویی، از ساکنان محله‌ های شرقی این شهر از جمله الشوکه، السلام الجنینه، تبه زراع و البیوک خواست تا به منطقه خان یونس بروند.

بر اساس نقشه اعلام شده توسط سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، گذرگاه زمینی رفح در محدوده عملیات نظامی این رژیم خواهد بود.

سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل اعلام کرد: برای تشویق حرکت تدریجی غیرنظامیان در مناطق مشخصی از پیامک و مکالمات و اطلاعیه هایی استفاده خواهیم کرد.

این تحرکات صهیونیست‌ها در حالی است که روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه توفیقی تاکنون نداشته است و از سویی مقامات رژیم صهیونیستی پس از عملیات موفق رزمندگان مقاومت فلسطین به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم در نوار غزه بر طبل جنگ کوبیده و از حمله به رفح خبر می‌دهند.

نظر شما