شناسهٔ خبر: 66510106 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طرح ماهر در مدارس فارس

طرح ماهر با محوریت مهارت آموزی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در مدارس فارس آغاز شد.

صاحب‌خبر -

اجرای طرح ماهر در مدارس فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: طرح ماهر با شعار هر مدرسه یک کانون مهارت‌آموزی و با محوریت مهارت آموزی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی  در مدارس استان آغاز شد.

سید کاظم حسینی در آئین افتتاح این طرح گفت: پس از برگزاری دوره آموزشی استانی تربیت مدرس ماهر با هدف توانمندسازی مراقبین سلامت و مربیان هلال احمر برای آموزش دانش آموزان و والدین ایشان در مدارس، مقرر شد که آموزش دو ساعته سرفصل های طرح ماهر ویژه گروه هدف انجام شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش آموزان با مهارت آموزی می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست یابند و برای ساختن آینده ای بهتر گامی موثر بردارند.
حسینی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی افزود: دانش آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، با این مهارت‌ها آشنا خواهند شد .
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس هم گفت: سرفصل های آموزشی طرح ماهر شامل آموزش شماره های اضطراری و نحوه انتقال اطلاعات به امدادگران در شرایط بحرانی و بروز حوادث، مدیریت بحران و کنترل استرس ، شناسایی نقاط امن و ناامن، پناه‌گیری ایمن و کمکهای اولیه ویژه والدین و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی است.
فاطمه قاسمی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش آمادگی و تاب آوری دانش آموزان و والدین با مهارت آموزی، ارتقای کیفیت سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان والدین و فرهنگیان، افزایش سطح ایمنی، کاهش آسیب پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس، در مدارس اجرا خواهد شد.
وی افزود: توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی و دگر امدادی مبنی بر مهارت ورزی دانش آموزان والدین و مربیان، استفاده از ظرفیت آموزش همسالان و سفیران سلامت در گسترش مهارت های امدادرسانی، ایجاد همدلی با آموزش مهارت های امداد و نجات بر پایه ارزش های هم نوع دوستی از دیگر اهداف این طرح است.
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش آموزان با قرائت سوگندنامه متعهد شدند که نسبت به حفظ جان خود و هم نوعان شان مسئولانه و با کسب مهارت های لازم رفتار نمایند و برای مهارت آموزی هلال احمری تلاش کنند.

نظر شما