شناسهٔ خبر: 66510006 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار جدید روسیه به غرب با برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که امروز (دوشنبه) با فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری این کشور و در پاسخ به اظهارات تهدیدآمیز غرب به ویژه پاریس، اقدام به برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای رسانه روسی «اسپوتنیک» امروز با انتشار این خبر افزود: این رزمایش توسط یگان های موشکی منطقه نظامی جنوب روسیه در پاسخ به «تهدیدهای تحریک آمیز کشورهای غربی علیه مسکو» برگزار می شود.

این گزارش می افزاید: ستاد کل نیروهای مسلح روسیه خود را برای رزمایش استفاده از سلاح های اتمی «غیر راهبردی» آماده می‌کند.

لازم به یادآوری است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه طی هفته های اخیر با اتخاذ مواضع تند علیه کرملین، کاربرد سلاح اتمی علیه روسیه را در صورت شکسته شدن خطوط جبهه در اوکراین توسط قوای روس، مطرح کرد.

وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که رزمایش‌های آتی شامل یگان‌های موشکی منطقه نظامی جنوبی از جمله نیروهای هوانوردی و همچنین نیروی دریایی است که براساس دستور ولادیمیر پوتین، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این رزمایش از سوی وزارت دفاع روسیه، افزایش آمادگی نیروهای اتمی غیر راهبردی این کشور در انجام ماموریت های رزمی اعلام شده است.

در این ارتباط وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است: حفظ آمادگی کارکان و تجهزات یگان ها جهت استفاده رزمی از تسلیحات اتمی غیر راهبردی به منظور پاسخگویی و تضمین بی‌قید و شرط تمامیت ارضی و حاکمیت روسیه در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدات «تک تک» مقام های غربی علیه مسکو، از اهداف اصلی برگزاری این رزمایش است.

درهمین حال خبرگزاری رویترز نیز ضمن پوشش این خبر نوشت: بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه، این کشور به دلیل تهدیداتی که از سوی مقام های غربی (علیه مسکو) مطرح شده است، روز دوشنبه (امروز) رزمایشی که شامل تمرین با تسلیحات تاکتیکی اتمی می شود، برگزار می کند.

بر اساس این گزارش، رزمایش روسیه شامل تمرین در ارسال و مهیا ساختن جهت به کاربردن تسلیحات اتمی غیر راهبردی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، درحالی اسپوتنیک و رویترز از برپایی چنین رزمایش هسته ای توسط روسیه در پاسخ به تهدیدات غرب خبر می دهند که رئیس جمهوری فرانسه طی هفته های اخیر مواضع تندی علیه مسکو اتخاذ کرده است.

مکرون در نهم اردیبهشت جاری طی سخنانی از آمادگی کشورش برای گفت وگو با دیگر کشورهای اروپایی درباره استفاده از سلاح هسته‌ای علیه روسیه پرده برداشت.

رئیس جمهوری فرانسه طی مصاحبه‌ای مدعی شد: شخصاً علاقه مند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن دسته از کشورهای اروپایی هستم که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشورهای خود مستقر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: پاریس موضع خود را حفظ خواهد کرد و آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشترین سهم را داشته باشد.

فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای دارد، تنها قدرت هسته ای اتحادیه اروپا است.

روسیه: باهدف بازدارندگی غرب رزمایش اتمی برگزار می‌کنیم

مکرون همچنین در ۱۳ اردیبهشت جاری در مصاحبه با هفته نامه انگلیسی اکونومیست به صراحت گفته بود: «اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم».

نظر شما