شناسهٔ خبر: 66509530 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

اجرای تئاتر عروسکی در مناطق کم برخوردار فارس

صاحب‌خبر -

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، از اجرای تئاتر عروسکی در مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار در این استان خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، علی خواجه نژادیان امروز، 16 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر گفت: تماشاخانه سیار کانون به مدت شش روز از تاریخ 17 تا 22 اردیبهشت ماه برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در استان اجرا می کند.

او افزود: این تماشاخانه با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به اجرای برنامه های شاد و اثربخش تربیتی و دینی در مناطق کم برخوردار می پردازد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس توضیح داد: این تریلی سیار با اجرای نمایش استخان ماهی جادویی به نویسندگی منوچهر اکبرلو و به کارگردانی احسان مجیدی به همراه دو بازیگر به نام های الهام فرج پور و علی یدالهی، در شیراز به روی صحنه می رود. مجید عبدالملکی اپراتور نور و صدا و مقصود باقر لو نیز راننده این تریلی سیار است. این نمایش ماجرای دختر پادشاهی است که استخان جادویی را پیدا می کند، و در پایان باید بین ثروت و به دست آوردن سلامتی مادرش، یکی را انتخاب کند.

خواجه نژادیان در پایان اظهار داشت: تریلی تئاتر سیار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در سال ۱۳۷۳ در پارک بعثت خزانه بخارایی توسط اساتید برجسته حوزه تئاتر کودک و نوجوان کار خود را شروع کرده است؛ و تاکنون این تئاتر میدانی در کانون پرورش فکری به عنوان یکی از شیوه‌های اجرای نمایش با حضور در میادین عمومی شهرها و تفرج‌گاه‌ها برگزار می‌شود؛ که مورد استقبال ویژه کودکان و نوجوان و خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

سینا

نظر شما