شناسهٔ خبر: 66507992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نرخ بیکاری در بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش یافت

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر گفت: با اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان بوشهر، نرخ بیکاری در استان به ۶.۱ درصد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

نرخ بیکاری در بوشهر به ۶.۱ درصد کاهش یافت

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، ضرغام حیدریه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان در حمایت از کارگران و جامعه کارگری اهتمام جدی دارد و امسال برای جهش تولید، کارگران نقش محوری دارند.

وی با اشاره به این‌که بیش‌از ۳۶۱ هزار نفر از کارگران استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، افزود: ۲۳ هزار واحد فعال کارگری در استان بوشهر وجود دارد.

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر اظهار کرد: در دو سال اخیر در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان بوشهر، نهایت توان خود را به‌کار گرفتیم و در این مسیر استاندار و معاون اقتصادی استاندار اهتمام جدی دارند.

به گفته وی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، ۵۹ هزار و ۶۱۴ شغل جدید در استان بوشهر ایجاد شده و در سامانه رصد کشوری نیز به ثبت رسیده است.

حیدریه اضافه کرد: نرخ بیکاری در استان بوشهر در فروردین امسال به ۶.۱ کاهش یافته و امیدواریم با اشتغال خوبی که در بهار و تابستان امسال داریم، نرخ بیکاری باز هم کاهش یابد.

وی گفت: میزان مشارکت اقتصادی مردم استان بوشهر در ابتدای سال جاری به ۴۲ درصد رسیده که نشانه رونق کسب و کار در استان است.

مدیر کل امور اشتغال و سرمایه گذاری استانداری بوشهر تاکید کرد: از تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود فضای کسب و کار در استان بوشهر بهره می‌بریم و برای احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد و حمایت از کارگاه‌های تازه تاسیس از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنیم.

نظر شما