شناسهٔ خبر: 66505346 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شی: پکن به دنبال راهی برای حل‌وفصل درگیری‌ها در اوکراین است

شادی سلطان‌زاده

رییس‌جمهور چین بر عزم کشورش برای همکاری با فرانسه و دیگر شرکای خود برای حل‌وفصل درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «شی جین‌پینگ» رییس‌جمهور چین گفت که پکن به همراه فرانسه و دیگر شرکایش قصد دارد به دنبال راهی برای حل‌وفصل درگیری در اوکراین باشد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد، شی که یکشنبه به فرانسه رسید و قرار است تا چهارشنبه آنجا بماند، در یادداشتی که در روزنامه فیگارو منتشر شده، گفت: ما امیدواریم که صلح و ثبات به زودی به اروپا بازدگردد و قصد داریم با فرانسه و کل جامعه بین‌المللی همکاری کنیم تا راهی برای حل‌وفصل این بحران بیابیم.

رییس‌جمهور چین همچنین خاطرنشان کرد که او بارها خواستار پیروی از اهداف و اصول منشور سازمان ملل، احترام به استقلال و تمامیت ارضی تمامی کشورها و در نظر داشتن منافع امنیتی مشروع تمامی شرکا شده است و به غیرقابل‌قبول بودن استفاده از تسلیحات هسته‌ای اشاره کرده است.

شی از ۵ تا ۱۰ مه (۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت) به دعوت رهبران فرانسه، صربستان و لهستان به این کشورها سفر کرده است. اولین سفر او به اروپا در نزدیک به پنج سال گذشته در شرایطی انجام شده است که اتحادیه اروپا در حال افزایش فشارها بر پکن به دلیل حمایت‌های آن از روسیه و همکاری با آن است.

انتهای پیام

نظر شما