شناسهٔ خبر: 66504584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

حجم ذخیره آب مخازن سدهای کردستان به ۷۲ درصد رسید

سنندج_مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: در پی بارش‌های مناسب اخیر، حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

آرش آریانژاد در گفت‌وگو با خبزنگار مهر با اشاره به بارش‌های مناسب اخیر اظهار کرد: حجم آب ذخیره پشت سدهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در پی بارش‌های مناسب اخیر، حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید.

آریانژاد گفت: تاکنون ۸ سد در استان کردستان سرریز شده و برای روزهای آینده نیز هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری ۴۲۰ میلیمتر، متوسط بارندگی استان بوده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود ۱۰۰۰ میلیمتر و بانه با ۸۰۰ میلیمتر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان جاری شده، این امر منجر به سرریز ۸ سد در کردستان شد.

آریانژاد به سامانه جدید بارشی که در راه استان است، نیز اشاره و توصیه کرد: نظر به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روزهای دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با توجه به پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای استان اکیداً خودداری نمایند.

نظر شما