شناسهٔ خبر: 66503269 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

نویسنده خوزستانی:

فردوسی بالاترین فرد در حفظ ادبیات فارسی است

خوزستان- نویسنده خوزستانی معتقد است: فردوسی تنها شاعر نبود بلکه وطن پرستی بود که توانست زبان فارسی را حفظ کند و به باور من بالاترین فرد در ادببات فارسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حمیدرضا فیض الهی شامگاه یکشنبه نویسنده کتاب آیین رونمایی از کتاب «طلسم یاقوت» در کتابخانه مرکزی اهواز بیان کرد: این کتاب را به فردوسی شاعر بزرگ تقدیم کردم، زیرا زبان فارسی مدیون این شاعر اسطوره‌ای است.

فیض‌الهی افزود: وقتی در مورد فردوسی صحبت می‌کنیم اولین نکته‌ای که به ذهن ما می‌رسد، اسطوره وشجاعت این شاعر بزرگ است، در حالیکه فردوسی فقط یک شاعر نبود، بلکه سیاست‌مدار و فرهیخته‌ای وطن پرست بود.

این نویسنده خوزستانی با توضیح اینکه فردوسی توانست زبان فارسی را حفظ کند، اظهار کرد: به شخصه بر این باورم که فردوسی بالاترین فرد در ادبیات فارسی است و هرچند شاعران بزرگی چون: حافظ، سعدی، مولوی و… به ادبیات فارسی خدمت والایی کردند؛ اما فردوسی حافظ زبان فارسی بود.

وی ادامه داد: تلاش کردم راه فردوسی که حفظ فرهنگ و زبان فارسی است، را ادامه دهم.

فیض الهی با اشاره به مراحل نوشتن کتاب طلسم یاقوت عنوان کرد: پروسه داستان این کتاب طولانی بود و از هشت سال پیش آغاز شد. گروهی از مهندسین کامپیوتر تصمیم گرفتند بازی کامپیوتری را بسازند و به پیشنهاد دو نفر از دوستان طراحی بازی را به من واگذار کردند.

وی گفت: طراحی داستان را نوشتم و فرستادم اما مهندس اصلی طرح را نپسندید اما قبل از فرستادن داستان دو شرط گذاشتم که اگر براساس این کتاب بازی ساخته شد، درصدی از فروش به من اختصاص یابد و شرط دوم امتیاز در انحصارم باشد که خود مجوز چاپ کتاب را بگیرم.

در این نشست مسئول انجمن ادبی شهرزاد ضمن خرسندی از حضور شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان حوزه کتاب بیان کرد: این نشست از مجموعه نشست‌های محفل ادبی شهرزاد است که میزبان نویسنده کتاب «طلسم یاقوت» هستیم.

فردین کوراوند افزود: حمیدرضا فیض الهی از اعضای انجمن شهرزاد است و امیدواریم این نشست‌ها فراغ خاطری برای نویسندگان و سایر علاقه‌مندان حوزه کتاب قرار گیرد.

نظر شما